Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:17:13 GMT

رییس جمهوری بعدی نیازمند رای حداکثری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۵۰۴

رییس جمهوری بعدی نیازمند رای حداکثری است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها روز پنجشنبه با حضور علی شکوری راد،  بهزاد نبوی و نجفقلی حبیبی برگزار شد.

 محمود صادقی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها در این نشست گفت: در سال ۹۲ مردم به کاندیدایی رای دادند که قول داد هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ زندگی مردم و بر همین اساس با ۶ قدرت جهانی وارد گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به دلیل رفتارهای ترامپ و خروج از برجام کشور از مسیری که بنا بود به سمت آن حرکت کند، بازماند و وضع کنونی به وجود آمد.  

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به فضای بعد از شکست ترامپ تصریح کرد: در حال حاضر امیدی برای احیای برجام بوجود آمده و دولت بعدی باید در چارچوب مذاکرات بین‌المللی حق مردم را محقق کند که چنین رئیس جمهوری نیازمند رأی حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه باید به مردم امید داده شود که به صندوق های رأی برگردند، افزود: انجمن اسلامی دانشگاه ها اصولی را به عنوان راهبردها و برنامه راهنمای خود تصویب کرده که با تأسی از آن بنا داریم در انتخابات ۱۴۰۰ حضور موثر داشته باشیم.  

صادقی در ادامه اظهار کرد: انجمن اسلامی دانشگاه ها در تلاش است که با ظرفیت‌های علمی کشور و برنامه‌های کاربردی مردم را نسبت به انتخابات آینده امیدوار کند. محور برنامه مذکور این است که دولت توانمند بر پایه ملت قدرتمند شکل گیرد.  

وی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات عدم نقش‌آفرینی احزاب در سرنوشت سیاسی کشور است. ما در قالب نهاد اجماع ساز این همت را داریم که با هماهنگی و هم افزایی نقش موثری در انتخابات ایفا کنیم.

صادقی ادامه داد: در حقیقت جبهه اصلاحات تلاش می‌کند با صدای واحد و با بهره‌گیری از تجربیات تلخ گذشته اجازه تفرق را ندهد و به شکل موثر در این انتخابات حضور پیدا کند.

نجفقلی حبیبی نیز در این نشست بر لزوم حضور فعال مردم در انتخابات تاکید کرد.

برچسب‌ها برجام انتخابات ۱۴۰۰ محمود صادقی بهزاد نبوی ترامپ علی شکوری راد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انتخابات ۱۴۰۰ محمود صادقی برجام انتخابات ۱۴۰۰ محمود صادقی بهزاد نبوی ترامپ علی شکوری راد اخبار کنکور انجمن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان