Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:22:49 GMT

دژ تاریخی روستای قلعه گردن تبدیل به اکو موزه می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۵۲۳

دژ تاریخی روستای قلعه گردن تبدیل به اکو موزه می شود

هادی پور از تبدیل دژ تاریخی روستای قلعه گردن به اکو موزه خبرداد و گفت: ایجاد این اکو موزه با توجه به پتانسیل موجود در روستا و حضور گردشگران منجر به ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار روستایی می شود.

«منصور هادی پور» با اشاره به بازدید میدانی مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مدیران شهرستانی از روستای قلعه گردن بخش رحیم آباد به خبرنگار شبستان گفت: در این بازدید شرح عملیات اجرایی برای این محوطه مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی رودسر با اشاره به ساماندهی و برداشت خاکهای انباشت شده پله دسترسی به گور سه هزار ساله پایین دست قلعه در مجاورت رودخانه کوشکوه افزود: گیاه زدایی داخل و اطراف گورکاوش شده، گیاه زدایی محدوده قلعه ایمن سازی دیواره های قلعه منتهی به دره، سکو گذاری واحداث نشیمن گاه های سنگی از سوی دهیاری روست و شورای بخش باحمایت ومساعدت بخشداری رحیم آباد و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان گیلان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی از تبدیل این محوطه باستانی به اکو موزه پس از انجام عملیات اجرایی مذکور و صدور مجوزات لازم از سوی اداره کل موزه های وزارتخانه میراث‌ فرهنگی خبرداد و اعلام کرد: ایجاد این اکو موزه و پتانسیل موجود در روستا، تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه بومگردی و حضور گردشگران منجر به ایجاد اشتغال واقتصاد پایدار روستایی می شود.


هادی پور در پایان تاکید کرد: بامساعدت و پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم رودسر در مجلس قدم‌های ماندگاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی منطقه رحیم آباد در توسعه گردشگری، سرمایه گذاری و جذب و ماندگاری گردشگری برداشته شد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اکو موزه آثار تاریخی گیلان محوطه باستانی میراث فرهنگی اکو موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل موزه‌ها اعلام کرد: از فروش ۴۹۰ هزار و ۵۵۸ قطعه بلیت برای موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تعداد ۳۲۴ هزار ۵۶۳ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن اماکن فرهنگی تاریخی انجام شد.

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۲۸ هزار و ۶۱ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

بر اساس پایش انجام شده از آمار روز هفتم فروردین، استان‌های فارس (۱۲۸ هزار و ۶۱ نفر)، اصفهان (۴۲ هزار و ۸۸۳ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر)، خوزستان (۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر) و خراسان رضوی (۱۳ هزار و ۸۱۱ نفر) به ترتیب پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

حافظیه با ۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر، مجموعه تخت جمشید ۳۴ هزار و ۳۴ نفر، سعدیه ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر، ارگ کریم خانی ۱۲ هزار و ۵۱۴ نفر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ۱۲ هزار و ۹۹ نفر، سازه‌های آبی شوشتر ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر، پاسارگاد ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر، باغ فین ۹ هزار و ۸۹۲ نفر، کاخ موزه چهلستون ۹ هزار و ۸۴۰ نفر و عمارت عالی قاپو ۹ هزار و ۲۶۳ نفر در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور، بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص دادند.

همچنین از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی تاریخی به ترتیب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه تخت جمشید، حافظیه، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، سعدیه، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، باغ فین، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در صدر قرار دارند.

در استان تهران، موزه‌ها و مجموعه ستادی، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۱۲ هزار و ۹۹ نفر بازدیدکننده تعداد ۵۶ هزار و ۳۸۶ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۸ هزار و ۷۹۳ نفر بازدیدکننده تعداد ۴۵ هزار و ۸۳۸ بازدید، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با ۶ هزار و ۲۰۱ نفر بازدید کننده تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۱ بازدید، موزه ملی ایران با ۳ هزار و ۴۳۸ نفر بازدید کننده تعداد ۶ هزار و ۴۳۸ بازدید به ترتیب دارای بیشترین بازدید کننده و میزان بازدیدها بودند.

کد خبر 6064120

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی