Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برید لقمانی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی آموزش عالی استان یزد که با هدف بحث و تبادل نظر درباره خط مشی‌های آمایش آموزشی استان یزد برگزار شد، با اشاره به تصویب طرح آمایش استانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به آیین‌نامه‌های ابلاغی از سوی این وزارتخانه به تشریح طرح‌های تعاون، استاد وابسته، دانشگاه‌های معین و مدیریت استانی آموزش عالی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در هفته آینده شیوه‌نامه‌ای با جزئیات بیشتر در زمینه طرح تعاون ابلاغ خواهد شد، هدف از این طرح را مشارکت دانشگاه‌های استان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی رشته‌های درسی جدید با همکاری چند استاد از دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد.

بریدلقمانی با استناد به ماده ۴ آیین‌نامه شورای مدیریت آموزش عالی ترکیب اعضای این شورا را متشکل از رئیس دانشگاه معین، روسای مؤسسات آموزش عالی دولتی استان، رئیس استانی یا واحد انتخابی هرکدام از دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان، رئیس دانشگاه پیام نور، مدیریت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی و نماینده منتخب موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با تایید وزیر علوم ذکر کرد.

رئیس دانشگاه یزد یکی از اهداف مهم سند آمایش آموزش عالی در کشور را مشارکت، هم‌افزایی و تجمیع مراکز آموزش عالی در استان‌ها دانست و اظهار داشت: هرکجا قدم‌ها را درست برداشته‌ایم به نفع مجموعه آموزش عالی و جامعه کار شده و برای توسعه‌ آموزش عالی در کشور، باید از هر طریق ممکن بر کیفیت آموزش تاکید داشته باشیم.

وی، رفتن به سمت افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در گذشته را خطر بزرگی توصیف کرد که باعث از بین رفتن و تنزل جایگاه و حرمت دانشگاه‌ها و استادان شده است.

برید لقمانی تاکید کرد: دانشگاه‌های این استان باید با پرهیز از موازی‌کاری، به‌گونه‌ای فعالیت کنند که اقدامات آنان نه ‌تنها با یکدیگر همپوشانی نداشته باشد بلکه در جهت رشد و ارتقای آموزش‌عالی استان باشد؛ همانگونه که حذف رشته‌های شبانه دانشگاه یزد کمکی به دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در استان بود.

تصویب آیین‌نامه داخلی، بازتعریف ماموریت‌ها و تعیین کارگروه‌های ذیل شورا، مشخص کردن برنامه‌های هر دانشگاه در راستای سند راهبردی، کارهای قابل واگذاری در قالب هم‌افزایی و مشارکت دانشگاه‌ها با یکدیگر از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این نشست از سوی رئیس دانشگاه معین مسعودرضا آقابزرگی دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه یزد به مدت چهار سال به عنوان دبیر این شورا معرفی شد.

تمرکز این شورا بر سیاستگذاری به عنوان محور اصلی آموزش عالی، جهت‌گیری به سوی نیازهای توسعه استان، ایجاد اتاق فکر در ذیل این شورا، مشخص شدن وظایف اعضا، تمرکز بر مباحث مالی، تنفیذ اختیار بخشی از تصمیم‌گیری‌ها از وزارتخانه به این شورا، تنفیذ اختیار به مراکز آموزش عالی که ستاد مخصوص به خود دارند و استقلال شورا در تصمیم‌گیری‌های استانی ازجمله موارد مطرح شده از سوی اعضای حاضر در این نشست بود.

کد خبر 5161843

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه یزد سند آمایش آموزش عالی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شیراز زلزله اردبیل شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران مشهد مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 مراکز آموزش عالی آموزش عالی رئیس دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا

اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا، اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

ظهر امروز نیز با حضور رئیس‌جمهور کشورمان، ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی رسماً افتتاح شد. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور