Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-20@04:03:19 GMT

نبود پیوست زیست محیطی عامل تعطیلی چند طرح

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۶۴۳

مدیر عامل هلدینگ نیرو، کشاورزی و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: با وجود این که متضرر هم شده ایم، اما چندین طرح را به سبب نداشتن پیوست زیست محیطی تعطیل کرده ایم.

 محمد رستمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرارگاه خاتم الانبیاء به چه میزان در اجرای طرح هایش به مسائل زیست محیطی توجه دارد، افزود: محیط زیست مبحثی همگانی است و اگر در طرح‌های عمرانی به موضوعات محیط زیستی توجهی نشود آسیب‌های جدی وارد خواهد شد و ما باید همه ملاحظات زیست محیطی و کارشناسی را در اجرای طرح‌های عمرانی مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجموعه‌ای اثرگذار در توسعه زیرساخت‌های کشور از ابتدای شکل گیری اش موضوع محیط زیست را به عنوان مبحثی جدی در دستور کار خود قرار داده و معاونتی با عنوان معاونت محیط زیست و سلامت در ساختار خودش ایجاد کرده است و ما توجه به محیط زیست را در همه زیرمجموعه‌های این قرارگاه پیگیری و رصد می‌کنیم.
عضو هیئت رئیسه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: از آنجا که بحث محیط زیست موضوعی حاکمیتی است قرارگاه اگر چه در ایده اولیه پروژه‌ها نقشی ندارد، اما پس از این که دولت پروژه‌ای را به ما پیشنهاد می‌کند در همان ابتدا از کارفرمای خود به صورت توصیه‌ای می‌خواهیم مباحث زیست محیطی را هم پیگیری کند و همان موقع اعلام می‌کنیم که اگر طرحی پیوست‌های زیست محیطی و مطالعات اجتماعی نداشته باشد اجرایش به صلاح نیست.
آقای رستمی گفت: شاید در کوتاه مدت به اهداف پروژه دست پیدا کنیم، اما در درازمدت آسیب‌های جدی به کشور می‌رسد.
وی افزود: بر همین اساس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مجموعه بزرگ پیمانکاری در حوزه محیط زیست خط مشی دارد و برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل است.
عضو هیئت رئیسه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه در همه پروژه‌ها هر جا که احساس کند از نظر زیست محیطی و اجتماعی آسیب وارد می‌شود پروژه را تعطیل کرده که نمونه آن پروژه انتقال آب به اصفهان یا همان تونل بهشت آباد است که مسائلی را هم در ماه‌های گذشته در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده بود، اما چون ما به این نتیجه رسیدیم که مطالعات زیست محیطی این پروژه کامل نشده است ضمن این که خسارت هم دیده ایم، اما پروژه را تعطیل کردیم.
آقای رستمی افزود: پروژه انتقال آب یزد نیز همین وضع را دارد و تعطیل شده است و پروژه انتقال آب از سد لار به تهران که پروژه‌ای مهم برای تأمین آب تهران است با وجود این که ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در آنجا مستقر کرده ایم، اما چون کارفرما هنوز مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست نگرفته است پروژه را زمین گذاشته است.
وی گفت: ما هم اکنون ۴ دستگاه آی بی ام که هر کدام حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد در تونل‌های انتقال آب متوقف کردیم چرا که هدف ما خدمت رسانی دائم است و قطعاً باید هر طرحی واجد استاندارد‌های محیط زیستی باشد.
مدیر عامل هلدینگ نیرو، کشاورزی و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره طرح‌های در حال تحویل قرارگاه نیز افزود: در ماه گذشته پروژه‌های زیادی را تحویل دادیم و میانگین هر ماه، یک و نیم پروژه تحویل دولت و مردم شد.
آقای رستمی گفت: در حوزه راه و شهرسازی، نیرو، معادن و نفت و گاز پروژه‌های زیادی در دست اجرا داریم که برخی از آن‌ها تا پایان سال آماده می‌شود و برخی نیز در فروردین و اردیبهشت سال آینده آماده خواهد شد.
وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه زیست محیطی که تأثیرات زیادی برای کشور دارد انتقال آب به دریاچه ارومیه است که با هدف احیاء دریاچه انجام می‌شود و تونلی ۳۷ کیلومتری باید طراحی شود که ۳۵ و ۷ دهم کیلومتر آن انجام شده و هزار و ۳۰۰ متر مانده است که تا چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: قرارگاه خاتم ، پیوست زیست محیطی ، پروژه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NDJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قرارگاه خاتم پیوست زیست محیطی پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء زیست محیطی انتقال آب محیط زیست پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی

مهدی جواهرشناس، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از پایان طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با بیش از ۹۴ هزار بازدید و بازرسی در این استان خبر داد.

به گفته او، طی ۴۰ روز همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، بیش از ۹۴ هزار و ۴۰۰ بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان سلامت محیط و کار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی سراسر گیلان انجام شد.

مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در این بازدید و بازرسی ها، ۴۶۷ مرکز و اماکن متخلف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
جواهرشناس تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که در ۴۰ روز گذشته در راستای حفظ سلامت مواد غذایی و رعایت بهداشت انجام شد، ۲۵۹ محل متخلف تعطیل شدند.

او همچنین گفت: در بازدید و بازرسی‌های طرح سلامت نوروزی امسال، بیش از ۵۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه توزیع و مصرف مردم خارج شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: علاوه بر مواد غذایی، بیش از ۴۲ هزار مورد کلرسنجی از سامانه‌های آبرسانی در این مدت انجام شده و یک هزار و ۵۱۳ مورد نیز از آب این شبکه‌ها نمونه برداری شده است.

طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با تشدید بازرسی‌های کارشناسان سلامت محیط و کار، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در سراسر استان گیلان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی