Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بخش فارغ‌التحصیلان کشاورزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، ضمن انتقاد ازنظام آموزشی تئوری‌محور کشور گفت: خروجی این نظام آموزشی عملا دارای کارکرد نیست.

اکبر فتحی امروز در نشستی با امیر فرهاد پیرعلی سرپرست تیم بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن استقبال از طرح آموزش کشاورزی به سربازان اظهار داشت: علاوه بر اینکه آموزش مهارتی خاص به سربازان در طی دو سال خدمت نظام وظیفه در جهت توانمندسازی ایشان برای مهارت‌های تامین زندگی پس از دوران خدمت امری بسیار ارزشمند است، خود بخش کشاورزی نیز نیازمند این امر خطیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساختار وزارت جهادکشاورزی ساختاری ترویجی است، ادامه داد: از آنجاییکه در حوزه بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی معمولاً با نیروهای با دانش آکادمیک پایین مواجه هستیم که تامین امنیت غذایی جامعه وابسته به آنهاست و از طرفی منابع تولید محصولات و تامین امنیت غذایی نیز محدود و رو به کاهش است، از این‌رو آموزش در این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار می‌گردد.

فتحی اضافه کرد: در صورتی که بتوان با همکاری آموزش و پرورش یا نیروهای نظامی و انتظامی یا هر بخش دیگری، فردی از خانواده متعلق به این جامعه را با فعالیت‌های کشاورزی آشنا کرده و آموزش داد، گام بزرگی در راستای ارتقای ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی برداشته شده است زیرا هر یک از دانش‌آموزان  و سربازان با انتقال آموزش‌های خود به خانواده، سهم بزرگی در افزایش تولید خواهند داشت که البته مستلزم نگاهی ملی به این موضوع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در بخش فارغ‌التحصیلان کشاورزی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، ضمن انتقاد از نظام آموزشی  تئوری محور کشور گفت: خروجی این نظام آموزشی عملاً دارای کارکرد نبوده و خود کشاورزان کم سواد یا بی‌سواد به لحاظ تجربی دارای دانش و مهارت بیشتری نسبت به این فارغ‌التحصیلان می‌باشند.

فتحی با بیان اینکه اکنون موقعیت فراهم شده است تا هم فرصت بازآموزی در نظام مهندسی کشاورزی پیگیری شود و هم در ارتباط با دیگر بخش‌ها از جمله نیروهای نظامی فرصت‌های آموزشی ایجاد گردد در همین راستا خواستار حضور و بازدید سربازان از عرصه‌های تولید کشاورزی از جمله واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری، باغ و زراعت شد و اعلام داشت: بخش ترویج  سازمان جهادکشاورزی استان قادر به ایجاد چنین پیوندی است تا آنان از نزدیک ناظر آموزش‌های عملی باشند.

وی به دوره‌های کارآموزی فارغ‌التحصیلان کشاورزی اشاره کرده و یادآور شد: از بین فارغ‌التحصیلانی که نظام مهندسی کشاورزی برای دوره‌های کارآموزی کوتاه‌مدت به واحدهای تولیدی خصوصی  معرفی می‌نمود بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان پس از اتمام دوره در همان واحدها جذب می‌شدند، طبیعتاً در مورد سربازان هم در صورتی که نیازسنجی دقیقی انجام گیرد، می‌توان بعد از فراغت از خدمت نظام وظیفه در مورد اشتغال ایشان در بخش‌های تولید کشاورزی نیز به نتیجه مطلوبی دست یافت.

فتحی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه ضمن اینکه هرکدام از نیروهای وظیفه بعد از سپری شدن دوره سربازی، مهارت لازم برای انجام فعالیت‌های کشاورزی را کسب کرده و از این مهارت برای ایجاد اشتغال برای خود و دیگران استفاده کنند تا ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی نیز ارتقا یابد و از این طریق به ارتقا بهره.وری از عوامل تولید کمک شود.

فارس/

برچسب ها: اکبر فتحی ، امیرفرهاد پیرعلی ، کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NDK

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کشاورزی فارغ التحصیلان کشاورزی کشاورزی نیز نظام آموزشی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند