Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@02:03:29 GMT

افزایش بیش از ۶ درصدی ثبت ازدواج‌ در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۷۷۶

افزایش بیش از ۶ درصدی ثبت ازدواج‌ در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کار گروه زنان و خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ثبت ازدواج‌ها نسبت به سال گذشته ۶/۴ درصد افزایش داشته و در هر یک ساعت یک واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

وی افزود: در مقابل تعداد طلاق‌ها نسبت به سال گذشته ۳٪ کاهش داشته و باید این روند ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی با بیان اینکه زمینه‌های ازدواج سریع و آسان باید نهادینه شود عنوان کرد: این موضوع به مهار آسیب‌های اجتماعی و افزایش فرزند آوری کمک خواهد کرد و سن ازدواج هم باید قابل قبول و دارای شرایط درک متقابل دو طرف باشد.

حبیبی در ادامه با اشاره به ازدواج‌ها در شرایط کرونا در یک سال گذشته بیان کرد: در این شرایط خاص کرونایی نه تنها آمار ازدواج کم نشد بلکه جای قدردانی از مردم با فرهنگ داریم که در این شرایط با برگزاری ازدواج‌های آسان و در جمع‌های کوچک و محدود خانوادگی توانستند الگویی از شروع زندگی ساده را رقم زده و این مقوله را فرهنگ سازی کنند.

معاون استاندار قزوین با اشاره به وظایف مسئولان در این زمینه یادآور شد: دولت و مسئولان می‌توانند با وام‌های ازدواج و ایجاد شغل و مسکن ارزان قیمت برای زوج‌های جوان، هر چه بیشتر به نهادینه شدن ازدواج آسان کمک کنند.

صدیقه ربیعی مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات قبلی این کار گروه، اظهار کرد: متأسفانه در حیطه حقوق کودکان در بسیاری از موارد نقض و خلأ قانونی داریم و با توجه به آمارها در برخی موارد با عدم ضمانت اجرایی لازم برای تحقق قوانین مواجه هستیم.

ربیعی در ادامه بیان کرد: زمانی که قوانین حمایتی شکل می‌گیرد بیانگر این است که اطفال و کودکانی برای احقاق حقوق خود بتوانند از اهرم قانون استفاده کنند، متأسفانه بسیاری از این تخلفات نشأت گرفته از سطح آگاهی پایین برخی والدین است.

ربیعی در پایان با اشاره به قانون حمایت از اطفال در سال ۹۹ بیان کرد: این قانون نسبت به قوانین سابق سیر تکاملی داشته ولی به طور کامل نمی‌تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

کد خبر 5161851

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر حبیبی استانداری قزوین ازدواج و طلاق قزوین ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شیراز زلزله اردبیل شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران مشهد مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند

محمدرضا باقری معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه کارگروه برش معماری فرهنگی استان قزوین با موضوع کمیته اقتصاد فرهنگی، افزایش تعداد تعاونی‌ها را کمک حال حل مشکلات استان‌ها برشمرد و گفت: تعاونی‌ها که کمک کننده در حوزه بازسازی‌ها هستند به طور ذاتی یک نوع مشارکت محسوب می‌شود و به همین جهت یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به تسهیلگری و پویایی تعاونی‌ها باشد.

باقری بیان کرد: وقتی اقتصاد فرهنگی تعریف می‌شود هر کم و کاستی باید در برنامه‌های هنری دیده و رفع شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر ایجاد برند استانی و اعمال نوآوری و خلاقیت، ادامه داد: برای پویایی اقتصاد و فرهنگ در زمانی که درآمد فرهنگی پایین است، باید تغییر ذائقه مصرف کالا‌های فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

طیبه دهقان پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح، بیان کرد: پنج گام این طرح می‌تواند حداقل ظرف مدت پنج سال بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ضمن مذمت مصرف گرایی که بین ایرانیان رایج است، ادامه داد: تلاش استان باید بر این باشد که اقدامات کلان فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، همانطور که اقتصاد فرهنگی به این معناست که فرهنگ می‌تواند خود را در زمینه اقتصادی هم اداره کند.

برش‌های استانی، نقشه مهندسی فرهنگی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد

سعید وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: تهیه برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعضی استان‌های کشور انجام شده و در قزوین نیز گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و دستاورد‌هایی هم به همراه داشته، اما باید تا پایان سال جاری آن را به سرانجام برسانیم.

وکیلی بیان کرد: موضوع فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود و قرار است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تبادل افکار در این خصوص انجام شده است، افزود: پنج کمیته اقتصاد فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه و کمیته تعلیم و تربیت در این راستا تشکیل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه با اعلام این موضوع که بودجه فرهنگی در کشور ما کمتر از پنج درصد است، اظهار کرد: بودجه فرهنگی متاسفانه متناسب با این اولویت بندی‌ها نیست و ما باید از اهرم‌های اقتصادی مختلف استفاده کنیم.

وکیلی تاکید کرد: در اقتصاد فرهنگی باید به ۲ موضوع توجه کرد، نخست آنه در هر حرکت یا تصمیم اقتصادی پیامد‌ها و نتایج فرهنگی را در نظر بگیریم تا خدشه به آن وارد نشود و دوم اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم و منابع را از بخش دولتی یا خصوصی تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • تداوم افزایش دما در استان قزوین
  • هوای استان قزوین گرم‌تر می‌شود
  • سن دریافت گواهینامه در سال 1403 تغییر کرد
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • پیش بینی هواشناسی
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • افزایش آمار ازدواج در گچساران
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد