Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۵۴۷ هزار و ۱۰ فقره پرونده در استان مختومه شده که سه درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی اکبر گروسی امروز در دیدار با کارکنان و قضات آذربایجان‌غربی که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد اظهار داشت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، چراع راه حال و آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: توجه قوه قضائیه به حوزه‌های رفاهی مربوط به همکاران سبب به وجود آمدن صحنه‌های جدیدی شده و رغبت آنان به خدمت را افزایش داده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده به استان 528 هزار و 668 فقره بوده است گفت: این تعداد در سال جاری با سه درصد رشد به 546 هزار و 106 فقره رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته 531 هزار و 838 فقره پرونده مختومه شده که امسال با سه درصد رشد به 547 هزار و 10 فقره رسیده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در موضوع پرونده‌های معوقه نیز 96 درصد آنها در سال جاری مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 94 درصد پرونده‌های وارده در استان به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود اظهار داشت: در این رابطه آذربایجان‌غربی رتبه پنجم کشور را دارا است.

گروسی در ادامه گفت: امسال تعداد زندانی‌هایی که با میانجی‌گری شورای حل اختلاف سبب جلب رضایت شده، 586 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال 18 فقره پرونده قتل عمد در شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین امسال مجازات‌های جایگزین پنج درصد افزایش یافته و در موضوع پابند الکترونیک نیز این استان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی در پایان نیز اظهار داشت: خوشبختانه در ایام شیوع بیماری کرونا، هیچ زندانی سطح استان از بابت کرونا آسیب ندید.


انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان