Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:16:49 GMT

حج عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۰۸۷۹

حج عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی حج را عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام عنوان کرد و گفت: همایش بین المللی مغرب اسلامی، حج و حرمین شریفین، ظرفیتی برای معرفی علمی حج به جهان بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید محمد حسینی ، امروز(پنجشنبه ۱۴ اسفند) در همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» که در قم برگزار شد، مراسم حج را عامل وحدت مسلمانان وآینه معرفی اسلام خواندو افزود: این همایش ظرفیتی برای معرفی علمی حج به جهان بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: پس از نبي مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) و قرآن کريم آن‌چه که مي‌تواند محور وحدت باشد حج است زيرا جنبه جهانی و بين‌المللي دارد.

 

وی با اشاره به کشتار خونین سال ۱۳۶۶ ، مکه را سرزمین امن الهی خواند و افزود: اگرچه با افراطی گری‌ها در برخی موارد حکومت‌های این سرزمین را برای حج گذاران نا امن کردند.

 

حسینی با بيان اينکه از همه زبان‌ها، قوم و نژاد و مذهب‌های مختلف در حج شرکت مي‌کنند و همين امر سبب تحقق وحدت مي‌شود، افزود: حج يک آيينه‌ای از تمام اسلام است و برنامه‌ها و آداب و رسومات مذهبي و افکار و انديشه‌هاي مختلفي که در اين حوزه وجود دارد بايد مطرح شود که در اين همايش به آن پرداخته شده است.

 

رئیس دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی افزود: در مناسک حج، همه مسلمانان با عقاید و افکار دیگر مذاهب آشنا می‌شوند و سوءتفاهم‌های بین مذاهب مختلف برطرف می‌شود و بسیاری از نسبت‌های نادرستی که مطرح شده از جمله تحریف قرآن به دست پیروان اهل بیت(ع) و جایگاه پیامبر(ص) و امام علی(ع) نسبت به یکدیگر، برطرف می‌شود.

 

حسینی با تاکبد بر ارائه راهکار و راهبردهای نوین در همایش‌های مربوط به حوزه حج و حرمین شریفین افزود: ارائه راهکارهای مناسب جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم حج و بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های آن برای تحقق وحدت اسلامی، رسالتی خطیر بر عهده نظام اسلامی و پژوهشگران و اندیشمندان است.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: حج سیدمحمد حسینی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود