Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مراسم وداع با پیکر خلبان شهید بیرجند بیگ‌محمدی نیز در پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

خلبان شهید بیک محمدی ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در اول آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید والامقام دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافر به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

وی آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیماهای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبانان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

این خلبان شجاع در ۶ خرداد ماه سال ۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید به تازگی در خاک عراق کشف و شناسایی شد.

کد خبر 588750 برچسب‌ها شهید - دفاع مقدس استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

«ابوالفضل لطیف زاده» در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهر دامغان چشم به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در تاریخ بیست و نهم تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه نخاع مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ در ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد
  • تشییع پیکر مطهر ستواندوم شهید محمد ذخیره، بر فراز دستان مردم هامون
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر جانباز شهید در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد