Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان‌های ارتش در خوزستان دراختیار بیماران کرونایی، انتقاد ایران از سوء استفاده برخی از آژانس برای چانه زنی، آژانس نگذارد روابط دوستاش با ایران تخریب شود، سومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" به ایران ارسال شد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بیمارستان‌های ارتش در خوزستان دراختیار بیماران کرونایی،  انتقاد ایران از سوء استفاده برخی از آژانس برای چانه زنی، آژانس نگذارد روابط دوستاش با ایران تخریب شود،   سومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" به ایران ارسال شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۴ اسفند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان‌های ارتش مستقر در خوزستان دراختیار بیماران کرونایی قرار گرفت

امیر دریادار حبیبالله سیاری گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت حاد شیوع این ویروس در استان خوزستان، قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش، ابلاغیه مجددی خطاب به نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کرد. 

معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش افزود: براساس این ابلاغیه همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی تابع آن نیرو مستقر در استان خوزستان ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان با تمام ظرفیت و امکاناتِ در اختیار، نسبت به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اقدام کنند. 

به گفته وی، بیمارستان‌های مستقر در استان خوزستان در صورت اعلام نیاز، کمک ها و پشتیبانی‌های لازم در زمینه های مختلف به عمل می‌آید.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا(ع) ارتش و با در نظر گرفتن شیوه نامه‌ها و ابلاغیه‌های قبلی صادره از قرارگاه پدافند زیستی آجا، تمهیدات لازم به منظور تقویت و استمرار اقدامات پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در تمامی یگان ها، رده‌ها و مراکز تابع آن نیرو اتخاذ، اجرا و نسبت به اعمال نظارتهای دقیق تر در این زمینه در تمامی سطوح ستاد و صف اقدام شود .

همچنین با توجه به وضعیت حاد شیوع کرونا در استان خوزستان، لازم است یگان‌ها و کوی‌های سازمانی مستقر در این استان به شکل دقیق تر نظارت و کنترل شوند و تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با وضعیت قرمز، با نظارت دقیق فرماندهان در یگان‌ها و کوی‌های سازمانی استان استمرار داشته باشد.

 

انتقاد ایران از سوء استفاده برخی از آژانس برای چانه زنی

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، با اعلام خبری کوتاه گفت: در اثر تلاش های گسترده دیپلماتیک، فرایند صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام متوقف شد. 

غریب آبادی ضمن انتقاد از اقدامات با انگیزه های سیاسی و سوءاستفاده از آژانس برای مقاصد چانه زنی، از هوشیاری و تدابیر اعضای آژانس، بویژه شورای حکام و مدیرکل، در تلاش های خود برای جلوگیری از ایجاد تنش های غیر ضروری و حفظ فرصت های موجود برای دیپلماسی، استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان افزود: توضیحات بیشتری را در این رابطه بعد از نشست امروز شورای حکام ارائه خواهد کرد.

 

باید برای فرهنگ کار و تولید برنامه داشته باشیم

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در فرهنگ غنی اسلامی ما مبانی فکری و اعتقادی بسیار روشنی برای جهاد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مردم سالار وجود دارد و از اندیشه‌های بلند انقلابی امامین انقلاب اسلامی برخورداریم.

وی با بیان اینکه امام توانست با مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه چالش بزرگ جنگ را به یک گنجینه برای انقلاب تبدیل کنند، اظهار داشت: مردم باید در همه امور سالار خودشان باشند.

سردار سلیمانی با ا‌شاره به اینکه مدل اقتصادی که بعد دفاع مقدس اعمال شد خسارت‌های سنگینی به ملت وارد کرد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی حجم سنگینی از خدمات را انجام داده و می‌دهد و تحیر برانگیز است و این در حالی است که در شهر‌های ما حجم عظیمی از ساختمان‌های دولتی ساخته می‌شود که در معیشت مردم تاثیری ندارند و سفره مردم را می‌بلعند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه خسارت‌هایی که از مسیر اقتصادی که در از سه دهه گذشته از دولت سازندگی شروع شد و تداوم پیدا کرد باعث لرزش دیوار‌های اقتصاد کشور شد، بیان داشت: وقتی زلزله و سیل رخ می‌دهد همه تلاش می‌کنند تا کمکی بکنند و این در حالی است که خسارت‌هایی که این روش اقتصادی به کشور ما زده، قابل مقایسه با سیل‌ها و زلزله‌ها و تخریب‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه روزی که کارگزاران سازندگی سکان اداره کشور را برعهده گرفتند رهبر انقلاب فرمودند برنامه‌های توسعه نباید منجر به له شدن محرومین زیر چرخ‌های توسعه شود، تصریح کرد: سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی همان زمان رسما مصاحبه کرد و گفت که له شدن بخشی از مردم در زیر چرخ‌های توسعه اجتناب ناپذیر است. آن الگو جز فقر و تبعیض و رانت و اختلاف طبقاتی و توزیع غلط ثروت دستاورد دیگری ندارد.

سردار سلیمانی افزود: اگر خطر بزرگی مثل زلزله و سیل احساس کنیم و تلاش کنیم همه جوان‌ها و ظرفیت‌ها را فارغ از دیوانسالاری سازماندهی کنیم به سرعت به موفقیت می‌رسیم.

 

سومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" به ایران ارسال شد

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از ارسال سومین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه به کشورش خبر داد.

سفیر ایران در مسکو هنگام ارسال این محموله خاطر نشان کرد: محموله‌های اول و دوم ۱۶ و ۳۰ بهمن به میزان ۱۲۰ هزار دوز به ایران ارسال شد و بر اساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه در این مرحله از توافق در مجموع دو میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک وی" به ایران ارسال خواهد شد.

وی افزود: سومین محموله واکسن کرونا روسی "اسپوتنیک وی" که شامل ۲۰۰ هزار دوز است روز چهارشنبه تحویل سفارت ایران شد و امروز در یک پرواز اختصاصی شرکت ماهان به تهران ارسال شد.

 

آژانس نگذارد روابط دوستاش با ایران تخریب شود

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و چهارمین پویش جهش تولید در آیین بهره برداری ویدئوکنفرانسی از طرح های وزارت کشور، گفت: ما از همان نخست به همکاری با آژانس بین المللی علاقه مند بودیم و آژانس به خوبی می‌داند که ما همکاری بسیار خوبی در این مدت انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه گزارشات آژانس همین را می گوید، ادامه داد: عده‌ای که به نظر من فکرشان درست کار نمی کند متاسفانه از کشورهای اروپایی هستند و ادعای دوستی می‌کنند، به دنبال طرحی هستند که آنها را نصیحت می کنم این کار را نکنند به آژانس هم نصیحت می‌کنم نگذارند روابط خوب و دوستانه‌ای که با هم داریم تخریب شود.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: حرف اصلی من این است آژانس جای کار سیاسی نیست؛ سه کشور اروپایی بفهمند آژانس جای بازی سیاسی نیست پس بازی سیاسی را کنار بگذارید. آژانس جای کار فنی است.

وی افزود: بگذارید کار فنی خودمان را با آژانس انجام بدهیم، از آنجا توافق بسیار خوبی با آژانس در همین هفته های اخیر بعد از تصویب قانونی در مجلس رسیدیم.بگذارید این توافق و مسیر آن ادامه یابد.

روحانی گفت: مثل همیشه باز هم تکرار می کنیم فعالیت‌های هسته‌ای ما ۱۰۰ درصد صلح آمیز است و اگر آژانس می بیند هنوز با دلخواه خودش مقداری فاصله دارد این اشکال آمریکاست. تحریم را بردارند بلافاصله روابط ما روابط گرمتری خواهد بود و بازرسان آژانس هم به خوبی و بدون هیچ مشکلی می‌توانند هر نظارتی در چارچوب قانون انجام دهند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خطاب به آمریکایی‌ها، اظهار کرد: سه سال تمام در برابر تخلفات دولت قبلی آمریکا و اقدامات تروریستی دولت قبلی این کشور، مقاومت و ایستادگی کردیم‌. شما حتی در دوران کرونا هم به وظایف انسانی خودتان عمل نکردید. 

وی اضافه کرد: دولت قبلی آمریکا بابت ظلم وتعدی که نسبت به مردم خوب و متمدن ایران داشته است در تاریخ باید شرمنده ملت‌ها به ویژه ملت بزرگ ایران باشد. دولت جدید اگر بخواهد جبران کند ما راه را پیش روی او باز گذاشتیم.

روحانی با اشاره به اینکه بعضی از دوستان ما می‌گفتند آمریکا باید خسارت بدهد تا با او حرف بزنیم، گفت:  البته آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما زده است اما ما به دوستان گفتیم فعلاً این را برای مراحل بعد بگذارید. در مرحله اول می خواهیم با برداشتن تحریما وارد برجام شود و بعد می توانیم حرف هایمان را بزنیم. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار قرارگاه پدافند زیستی سومین محموله واکسن بیمارستان های ارتش ایران ارسال شد استان خوزستان بیمارستان ها چانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

 شیوا رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز اظهار داشت: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است و امیدواریم با راه اندازی این بخش بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم.

وی افزود: این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاج کریم مردانی آذر ، استاندار آذربایجان شرقی و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در تجهیز این بخش کمک کردند قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • سپاه هر جا که انقلاب دچار تهدید باشد، پاسدار ایران است
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد