Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، با هدف شناخت هرچه بیشتر ظرفیت‌های عظیم حج در ابعاد گوناگون بین المللی آن، همایش بین‌المللی "مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین" از سوی پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست بهره مندی از دستاورد‌های علمی مسلمانان در نقاط گوناگون جهان در حوزه حج  را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این همایش حج را عامل وحدت مسلمانان و آینه معرفی اسلام خواند و گفت: این همایش ظرفیتی برای معرفی علمی حج به جهان بین الملل است.

او با اشاره به کشتار خونین سال ۱۳۶۶، مکه را سرزمین امن الهی خواند و تصریح کرد: حکومت‌ها در برخی موارد با افراطی گری‌ها این سرزمین را برای حجاج نا امن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی نیز گفت: باید برای استفاده از ظرفیت حج رویکرد راهبردی داشته باشیم.

دبیر علمی همایش با اشاره به پذیرش ۲۳ مقاله گفت: چکیده این مقالات به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ و در این همایش رونمایی شد.

حجت الاسلام نجاتی از برگزاری کمیسیون‌های سه گانه این همایش علمی به صورت مجازی و حضوری خبر داد و یادآور شد: اهل بیت علیهم السلام و مغرب اسلامی، افراط گرایی و راه‌های مقابله با آن در کشور مغرب و حج گزاری در مغرب اسلامی از موضوع‌های کمیسیون‌های تخصصی بود که این کمیسیون‌ها به صورت مجازی پخش شد.

دبیر علمی این همایش آشنایی با تراث سرزمین‌های اسلامی و ظرفیت‌های کنونی در موضوع حج را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

به گفته او، کشور‌های مغرب اسلامی شامل لیبی، مراکش، الجزایر، تونس، مصر و اسپانیا است و در این همایش حج گزاری در کشور‌های مراکش، لیبی، الجزایر و تونس بررسی شد.

حجت الاسلام نجاتی افزود: این همایش از منظومه همایش‌های مسلمانان جهان اسلام، حج و حرمین شریفین است و پیش از این نیز به حج گزاری در کشور‌های هند، عراق و افغانستان پرداخته شده است.

همچنین در این همایش از دو مجله علمی ترویجی و علمی پژوهشی با عنوان میقات، حج و حرمین و پژوهشنامه حج و زیارت و کتاب مقالات این همایش رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت همایش بین المللی مغرب اسلامی حجت الاسلام حج و حرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود