Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی باقری‌کنی با اشاره به اینکه دولت‌هایی که امروز با ابزار سیاسی و اقتصادی بیشترین فشارها و گسترده‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند، اظهار داشت: این دولت‌ها ،همان‌هایی هستند که دیروز هم سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و هم از اقدام بین‌المللی علیه رژیم بعثی عراق جلوگیری و هم از انعکاس رسانه‌ای پ جنایت صدام جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهایی که دیروز وحشیانه با جنگ‌افزارهای شیمیایی‌ به جان ملت ایران افتادند، امروز گستاخانه با نرم‌افزارهای موجود و قدرت اقتصادی و سیاسی، حقوق مردم ایران را پایمال می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تصریح کرد: به ساده‌لوحان غرب باور باید گفت حتی اگر ظلم و جنایت غربی‌ها را هم فراموش کنیم، آمریکا و همپیمانان غربی آن هیچگاه خوی سلطه‌گری و سرشت جنایت پیشگی را کنار نخواهند گذاشت.

باقری بیان کرد: به همین دلیل است که "جلادان چکمه پوش" که دیروز مردم را در کوی و برزن "سردشت" خفه کردند، امروز در لباس "مدعیان حقوق بشر" در پی تضییع حقوق ملت ایران در برج و باروی "ژنو" هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران ادامه داد: اگر غربی‌ها در ادعای خود مبنی بر صیانت از حقوق بشر صادق هستند، به جای برگزاری نشست نمایشی حقوق بشر در ژنو، اجلاس واقعی حقوق بشر را در سردشت برگزار کنند تا از نزدیک آثار جنایت‌های خود را که با گذشت بیش از سه دهه همچنان در کوی و برزن سردشت خودنمایی کرده و جان و تن جوانان دیروز و بزرگمردان امروز را ذره ذره مضمحل می‌کند، لمس کنند.

باقری کنی بیان کرد: در جنایت سردشت، هرچند صدام نقش جلاد را در این خصوص بازی کرد، ولی رویکرد و اقدام برخی دولت‌های غربی به طور قطع کمتر از نقش جلاد نبوده و نیست، چراکه این دولت‌ها عالمانه و عامدانه هم در ساخت، تولید و فروش سلاح شیمیایی، هم در حمایت سیاسی از صدام و جلوگیری از اقدام بین‌المللی علیه این جنایت و هم در تحمیل بایکوت رسانه‌ای در قبال این جنایت با هدف اغفال افکار عمومی به طور کامل ایفای نقش کردند.

باقری‌کنی گفت : اسناد آمریکایی که اخیرا از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نه ‌تنها از کاربرد سلاح شیمیایی توسط صدام به‌طور کامل اطلاع داشتند، بلکه علاوه بر تجهیز رژیم بعث به جنگ‌افزارهای شیمیایی‌ در دولت‌های ریگان و بوش پدر، از همه ظرفیت خود برای کابرد سلاح شیمیایی علیه نیروهای ایرانی استفاده کردند.

وی افزود: تا جایی که سال ١٣۶۶ در حالی که ماهواره‌های جاسوسی آمریکا کشف کردند که ایرانی‌ها با استفاده از شکافی در خطوط دفاعی عراق، در آستانه یک پیروزی استراتژیک مهم قرار دارند، دولت آمریکا با "اطلاع کامل" از تصمیم ارتش بعث، برای کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایرانی‌ها، محل استقرار نیروهای ایرانی را به عراقی‌ها اطلاع داد.

باقری کنی تصریح کرد: فضاحت سیاسی و رسوایی حقوق بشری آمریکا و همپیمانان غربی آن زمانی به اوج می‌رسد که آمریکایی‌ها با تلاش اکثریت اعضای شورای امنیت برای صدور یک بیانیه (و نه قطعنامه) در محکومیت حملات شیمیایی مکرر عراق مخالفت کرده و به آن رای منفی می‌دهند و انگلیس و فرانسه در این رای‌گیری شرکت نکردند.

وی یاد آور شد: سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتار جمعی تبدیل شود و در این میان آمریکا که دارنده بزرگترین زرادخانه سلاح‌های اتمی و شیمیایی در جهان است، باید به‌عنوان متهم اصلی تهدید اتمی و شیمیایی جهان به پای میز محاکمه افکار عمومی جهانی کشانده شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: دستگاه‌ قضایی به‌طور جدی پیگیر استیفای حقوق جانباران شیمیایی سردشت است و در این چارچوب تاکنون در خصوص برای بیش از ٢٠٠ نفر از آنها در دادگاه طرح دعوا شده که برای حدود ٧٠ تن از آنها رأی نهایی نیز صادر شده‌است.

وی اعلام کرد: علیه چند شرکت اروپایی که در زمان جنگ مواد شیمیایی برای تولید سلاح در اختیار رژیم بعث قرار داده‌اند، در محکام بین‌المللی اقامه دعوا شده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر جانبازان شیمیایی حقوق سلاح شیمیایی سلاح شیمیایی باقری کنی حقوق بشر دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 
وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 
جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد
  • باشگاه استقلال پیگیر بازگشت هافبک ازبکی به تمرینات
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی