Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@05:16:31 GMT

طرز تهیه کاپ کیک فوری و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۳۴۸۲

بعضی وقت‌ها پخت بعضی از کیک‌ها از خرید آن کمتر وقت می‌برد. البته به شرط اینکه، مواد لازم آن را در خانه داشته باشید.

خبرگزاری میزان - روزنامه جام جم نوشت: پارسال این موقع همه به دنبال درست کردن کیک و شیرینی در خانه‌هایمان بودیم تا روز‌های کرونایی زودتر بگذرد و به زندگی عادی برگردیم. کرونا هنوز هست و ما سبک زندگی‌مان را تا حدودی عوض کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسط عادت خوب پخت و پز شیرینی به کناری رفت که می‌شود دوباره آن را زنده کرد؛ البته به جای شیرینی‌های سخت و زمانبر، می‌توان خوراکی‌های ساده‌تر را جایگزین کرد.

مواد اولیه

آرد: ۴قاشق غذاخوری (۱۰۰۰تومان)
شیر: ۳قاشق غذاخوری (۵۰۰تومان)
شکر: ۲قاشق غذاخوری (۵۰۰تومان)
پودر کاکائو: ۲قاشق غذاخوری (۱۰۰۰تومان)
بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری (۱۰۰۰تومان)
روغن مایع: ۲قاشق غذاخوری (۵۰۰تومان)
تخم‌مرغ: یک عدد (۱۰۰۰تومان)

طرز تهیه

شکر و تخم‌مرغ را در ظرفی ریخته و خوب هم می‌زنیم سپس روغن‌مایع، آرد، پودر کاکائو و بکینگ‌پودر را کم‌کم به آن اضافه‌کرده وخوب هم‌زده و مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست ایجاد شود. داخل یک قابلمه به ارتفاع نصف فنجان یا ظرف‌های کاپ‌کیک آب ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا جوش آید. ظرف یا فنجان‌های مخصوص را کمی چرب‌کرده و یک‌سوم آن‌ها را از مواد پرکرده و در قابلمه می‌چینیم. حدود یک ربع بعد و وقتی کیک‌ها پف کرد شعله را خاموش کرده و روی قابلمه را دمکنی می‌گذاریم. وقتی کیک‌ها کمی سرد شد آن‌ها را به‌راحتی و با زدن ضربه از ظرف خارج‌کرده، در ظرف مناسبی چیده، به دلخواه تزیین‌کرده و با نوشیدنی مناسبی سرو می‌کنیم.

نکات آشپزی

این میان‌وعده و دسر خوشمزه را می‌توانیم ساده تهیه‌کرده و با سلیقه خودمان تزئین کنیم که در این صورت باید پودر کاکائو را حذف کنیم.

این کاپ‌کیک را می‌توانیم در فر هم تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: طبع سیب گلاب|دانشنامه میزان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی خانه داری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید پاشازاده اظهار داشت: در سال گذشته اداره بهره برداری (بخش تولید آب) اقدام به شستشوی تعداد ۷ مخزن به ظرفیت ۵۲۶۰۰ متر مکعب نموده است.   وی افزود: شستشوی این مخازن با مقدار ۱۷۰ مترمکعب آب توسط دستگاه پر فشار واترجت به همراه ۶۰ کیلوگرم پودر پرکلرین جهت ضدعفونی کردن مخازن مورد استفاده قرار گرفته است.   وی گفت: همچنین در فرآیند تصفیه خانه طبق برنامه تعداد ۵ دستگاه از اکسیلاتور‌های تصفیه خانه شماره یک با مقدار ۵۰ مترمکعب آب پر فشار و ۱۰ کیلو ماده گندزدا (پودر پرکلرین) شستشو و سوپرکلرینه شد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم