Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:47:40 GMT

کاهش خرید نوروزی فروشندگان پوشاک در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۹۶۲

کاهش خرید نوروزی فروشندگان پوشاک در مشهد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد مفیدی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد گفت: شیوع کرونا و تعطیلی صنوف در ایام پایانی سال گذشته باعث دپو شدن محصولات و ضرر و زیان فروشندگان پوشاک شد و برخی را نیز به مرز ورشکستگی رساند.

او افزود: ضرر و زیان عید نوروز گذشته آنقدر برای فروشندگان پوشاک سنگین بود که سال‌ها زمان می‌برد این خسارت جبران شود لذا امسال نیز با توجه به شرایط شیوع کرونا، فروشندگان جنس کمتری برای نوروز خریداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد ادامه داد: مشکل عمده فروشندگان در عید نوروز تغییر مد و رنگ است که تلاش کردند تا حدی اجناس مطابق با مد و رنگ نوروز تهیه کنند، اما از یک سو بیم آن می‌رود که با تغییر وضعیت شیوع کرونا اقبال عمومی نسبت به خرید پوشاک در نوروز افزایش یابد و فروشندگان با کمبود جنس مواجه شوند، از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که خرید به اندازه کافی نباشد و جنس روی دستشان بماند.

بیشتر بخوانید

تیر خلاصی کرونا به بازار فروش پوشاک در مشهد

مفیدی بیان کرد: قیمت پوشاک در ایام پایانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است و با توجه به گران شدن همه کالا‌های مورد نیاز مردم، خرید پوشاک در اولویت‌های پایین خرید قرار گرفته است.

او تصریح کرد: علت اصلی افزایش قیمت پوشاک، نرخ بالای مواد اولیه آن به ویژه پارچه است که اغلب وارداتی بوده و متناسب با نرخ ارز افزایش یافته است، این مهم قیمت تمام شده تولید پوشاک را افزایش داده و کالا را برای مردم گران کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد تاکید کرد: متناسب با افزایش قیمت پوشاک بضاعت اقتصادی مردم هم کاهش یافته و امسال به دلیل کاهش خرید، ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحد‌های صنفی زیرپوشش اتحادیه صنف پوشاک مشهد، پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

مفیدی با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه فروشندگان پوشاک این شهر اظهار کرد: صنف پوشاک در مقایسه با سایر صنوف ضرر و زیان بسیار از شیوع کرونا متحمل شده و وضعیت ایام پایانی امسال نیز صنف پوشاک را نسبت به گذشته غصه دارتر کرده است.

 

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوشاک ایرانی اصناف مشهد شیوع کرونا افزایش قیمت مواد اولیه فروشندگان پوشاک شیوع کرونا پوشاک مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی

«نون خ ۱» نوروز ۹۸، «نون خ ۲» اواخر فروردین ۹۹ و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفته‌اند.

به گزارش عصرایران، این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد.

فصل پنجم سریال «نون. خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است.

سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و … بازیگران سریال هستند.

دیگر خبرها

  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • حقایقی از آمار سفر‌های امسال در نوروز و عید فطر
  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد
  • «نون خ ۵» پربیننده‌ترین سریال نوروزی شد
  • قیمت سکه امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳