Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایندیا اکسپرس، "اس جایشانکار" وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود در "روز چابهار" در اجلاس دریایی هند با ارائه پیشنهاد گنجاندن بندر چابهار به کریدور شمال- جنوب ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو درگیر در این کریدور در مورد گسترش عضویت در این پروژه توافق کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جایشانکار در ادامه افزود: تغییر در نقطه اتکای رشد اقتصادی جهانی به سمت آسیا فرصت های بی سابقه ای برای ارتباطات در منطقه ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد که بزرگداشت روز چابهار توسط هند نشان دهنده تعهد قوی آن در افزایش ارتباطات منطقه ای است.

وزیر امور خارجه هند خاطر نشان کرد که کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب یک پژوه دالان اصلی تجاری است که در آن هند برای ایجاد یک کریدور اقتصادی با ۱۲ کشور همکاری می کند.

موافقتنامه کریدور حمل ونقل بین‌المللی شمال - جنوب در شهریور ماه ۱۳۷۹ در سن پترزبورگ به امضای وزرای حمل و نقل سه کشور ایران، هند و روسیه رسید.

کریدور شمال - جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا می‌باشد که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزانتر می‌باشد.

کریدور شمال – جنوب همچنین یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و کشورهای در مسیر این راه‌گذر هر یک با تشکیل اتحادیه و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه‌جانبه به توسعه و تجهیز بنادر، جاده‌ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود می‌پردازند.

پربیننده ترین کاهش ۱۴ درصدی صادرات به عراق نرخ تورم کالاهای وارداتی به ۹۰درصد رسید/ تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی سود تفاوت نرخ ارز ناشی از تسعیر ارز صادرات از مالیات معاف شد افزایش ۱۶.۴درصدی صادرات فرش دستباف قاچاق سیگار کاهش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هند برجام کریدور شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس پیش بینی سازمان هواشناسی امروز در برخی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدیدی موقت پیش بینی می‌شود.

فردا نیز با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده در استان‌های شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس خواهیم بود. روز شنبه در غرب سواحل دریای خزر استان اردبیل شمال شرق آذربایجان شرقی ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال و شرق فارس شمال هرمزگان ارتفاعات کرمان مناطقی از اصفهان و یز دگبار باران و وزش باد پیش بینین می‌شود

از روز یکشنبه بعدازظهر به بعد با ورود یک سامانه جدید بارش در مناطق غرب شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی شروع می‌شود. امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد/باطل شدن پروازها تا ۱۰ صبح
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم