Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:57:48 GMT

دستور کار سیاسی سالانه محور دو نشست چین چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۵۲۵۰

دستور کار سیاسی سالانه محور دو نشست چین چیست؟

زمان برگزاری «دو نشست» امسال چین با شروع اجرای چهاردهمین برنامه توسعه ۵ ساله این کشور همزمان شده است و کنگره ملی خلق چین این طرح ۵ ساله و همچنین پیش نویس مربوط به طرح اهداف بلند مدت ۲۰۳۵ را مرور خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، زمان برگزاری «دو نشست» چین (نشست های سالانه مجلس ملی نمایندگان خلق و کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین در سال 2021) فرا رسیده که زمان مهمی برای تعیین دستور کار سیاسی سالانه این کشور محسوب می شود؛‌ زمان برگزاری «دو نشست» امسال چین با شروع اجرای چهاردهمین برنامه توسعه 5 ساله این کشور همزمان شده است و کنگره ملی خلق چین این طرح 5 ساله و همچنین پیش نویس مربوط به طرح اهداف بلند مدت 2035 را مرور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالیست که موضوعات مربوطه در دو نشست چین در کانون تمرکز رسانه های کشورهای مختلف جهان نیز قرار گرفته است؛ از جمله این موضوعات، فقرزدایی و احیای مجدد مناطق روستایی چین است که بحث های داغی در رسانه کشورهای مختلف از جمله ایران به راه انداخته اند.

در آستانه برگزاری «دو نشست» چین، روزنامه «اقتصاد نیوز» ایران مقاله ای به قلم «محمد حسین عمادی» نماینده سابق دائمی ایران در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل منتشر کرد و نوشت چین 770 میلیون نفر از مردمش را از فقر خارج کرد و به کشوری تبدیل شد که بیشترین سهم را در روند کاهش فقر در جهان ایفا کرده است.

عمادی در مقاله خود از 6 جهت به معرفی تجارب موفقیت آمیز چین در زمینه فقرزدایی پرداخته است؛ به عنوان مثال، فقرزدایی چین به تحقق توسعه جامع و پایدار بشر و نه پروژه های کوتاه مدت انسان دوسته و خیریه ای متعهد و پایبند بوده است؛ فقرزدایی دقیق چین دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشته است و اراده ملی چین و سران این کشور و عزم راسخ حزب کمونیست در این مسیر نقشی کلیدی ایفا کرده اند.

عمادی بر این باور است که معرفی و خلاصه بندی تجارب چین در زمینه فقرزدایی بسیار کارآمد و معنی دار است چرا که این تجارب چین را می توان به منظور آگاهی تصمیم گیرندگان دولتی ایران از راه های حکومتی و دولتی چین مورد استفاده قرار داد.

نماینده سابق دائمی ایران در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در ادامه مقاله خود تاکید کرده است که پیروزی کلی چین در زمینه فقرزدایی این نکته را کاملا ثابت می کند که حزب کمونیست چین قابل اعتماد ترین نیروی هدایت کننده چین به سوی توسعه و پیشرفت مردم این کشور است و شاید به همین دلیل است که رسانه های غربی تمایلی به پوشش اینگونه تحولات مثبت در چین ندارند.

چند روز قبل بود که «ژانگ جون» (Zhang Jun) نماینده دائمی چین در سازمان ملل با حضور در نشستی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، تجارب و عملکرد چین در حوزه فقرزدایی را با سایر طرفین به اشتراک گذاشت؛ او در این نشست چهار اصل از تجربه چین را به صورت خلاصه مطرح کرد و گفت: اصل اول وجود یک رهبری قدرتمند، اصل دوم تاکید بر مردم محوری، اصل سوم بسیج نیروهای کل جامعه و اصل چهارم اجرای یک استراتژی هدفمند در زمینه کاهش فقر بوده است.

به خوبی می توان دید که این چهار اصل در تجارب فقرزدایی چین که توسط نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل به اشتراک گذاشته شده است تقریبا با 6 اصل جمع بنده شده توسط «محمد حسین عمادی» نماینده سابق دائمی ایران در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل سازگاری و تطابق دارند.

«سعید لیلاز» اقتصاددان مشهور ایرانی اخیرا پیشنهاد مصاحبه با خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین را پذیرفت و به قدردانی و تحسین دستاوردهای چین در توسعه یک اقتصاد سبز و سازگار با محیط زیست و فقرزدایی پرداخت و تاکید کرد که بهبود همزمان شرایط زیست محیطی چین در کنار ریشه کن کردن فقر مطلق در این کشور کمکی بزرگ نه تنها به چین بلکه به کل جهان و کل بشریت تلقی می شود و ارزش آن را دارد که ایران و سایر کشورهای جهان از این تجارب ارزشمند چین یاد بگیرند.

رهایی از فقر و رسیدن به شرایط یک زندگی پایدار و راحت بدون نگرانی درباره غذا و پوشاک‌ رؤیای هزاران ساله مردم چین بوده و این رؤیای هزاران ساله در چین سوسیالیست امروز محقق شده است.

«شی جین پینگ» رهبر چین در تاریخ 25 فوریه سال جاری میلادی رسما اعلام کرد که چین در زمینه نبرد علیه فقر به یک پیروزی جامع رسیده و فقر کلی منطقه ای در این کشور از بین رفته و وظیفه دشوار ریشه کن سازی فقر مطلق در چین به طور کامل انجام شده و یک معجزه انسانی دیگر در تاریخ به ثبت رسیده است.

سفارت ایران در چین در همان روز سخنرانی «شی جین پینگ»، با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی به مردم و دولت چین تبریک گفت و تاکید کرد که فقر بزرگ ترین مانع در مسیر تحقق حقوق بشری است و چین مشکل غذا و پوشاک جمعیت 1 میلیارد و 400 میلیون نفری اش را با موفقیت حل کرد و به جهان نشان داد که به حقوق بشر احترام می گذارد.

«دو نشست» چین در حال برگزاری است و یکی از سوژه های مهم بحث نمایندگان و اعضای کمیته «دو نشست» در سال جاری میلادی، گفتگو درباره اطمینان از تحقق گذری تاریخی از پروسه کاهش فقر و احیای مجدد روستاهاست.

باید توجه داشت که عمق و گستردگی و دشوارهای مربوط به اجرای جامع استراتژی احیای مجدد روستاها از اهمیت کمتری نسبت به فقرزدایی برخوردار نیست؛ احیای مجدد مناطق روستایی با جوان سازی عظیم ملت چین در ارتباط است و عملکرد و دستاوردهای عظیم چین در این زمینه نه تنها به چین بلکه به کل جهان تعلق دارد و مرجع مفیدی برای بشر در زمینه رفع کامل فقر محسوب می شود و در عین حال بخشی از تلاش ها برای ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت نیز تلقی می گردد.

پکن: برای تولید ناخالص داخلی چین در سال 2021 رشد بیش از 6 درصدی پیش‌بینی می‌کنیمگشایش نشست سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین چین در زمینه سازمان ملل احیای مجدد دو نشست خلق چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: تمامی دستگاه‌های امنیتی و متولی در حوزه اتباع باید نسبت به کنترل و ساماندهی حضور مهاجرین در استان اهتمام ویژه داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست مدیران استانداری قم و فرماندهی انتظامی استان پیرامون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی مقیم قم برگزار شد.

در این نشست که با حضور حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار،‌ زارعی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی،‌ امیری مدیرکل امور امنیتی استانداری و سردار میرحیدری فرماندهی انتظامی و جمعی از فرماندهان انتظامی برگزار شد، بر هماهنگی و تعامل سازنده نهادهای متولی بر ساماندهی اتباع مجاز و طرد اتباع غیر مجاز در این استان تأکید شد.‌

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در این نشست با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان قم به عنوان أم‌القرای جهان اسلام بیان کرد: تمامی دستگاه‌های امنیتی و متولی در حوزه اتباع باید نسبت به کنترل و ساماندهی حضور مهاجرین در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این نشست با اشاره به آمادگی و تلاش‌های  انتظامی در مسیر کنترل اتباع و مهاجرین خارجی گفت: به حول و قوه الهی در سال جدید شاهد ارتقای شاخص‌های امنیت و سلامت اجتماعی اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات