Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- همزمان با ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر ضمن آزادی ۳۶ زندانی جرایم غیر عمد حافظ قرآن کریم، طرح تربیت یک‌هزار زندانی حافظ قرآن در راستای نهضت عظیم قرآنی در زندان‌های استان آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در تاریخ استان بوشهر روز 16 اسفند، سالروز رحلت مرحوم معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به عنوان روز قرآن استان بوشهر تعیین شده و در این راستا برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در این روز طراحی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نام‌گذاری 16 اسفند به نام روز قرآن و با گرامیداشت یکصدمین سال ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار اظهار داشت: استان بوشهر در دهه اخیر در بین استان‌های دیگر به عنوان استان ممتاز قرآنی انتخاب شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، افزود: کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در این راستا مانند سند قرآنی 20 ساله آینده استان بوشهر در مسیر تحقق آموزه‌های قرآنی در زندگی مردمان این استان تنظیم و تدوین شده است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در سطح ایران در حوزه قرآن دارای جایگاه ویژه‌ای است گفت: این نشان می‌دهد که استان بوشهر در فضای ایران در حال تبدیل شدن به یک استان تأثیرگذار و طراح برنامه قرآنی و یکی از آنها، روز قرآن استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تبریک روز قرآنی بوشهر و گرامیداشت یکصدمین سال ارتحال آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به برنامه‌های 16 اسفند پرداخت و بیان کرد: 160 برنامه برای روز قرآنی بوشهر تدوین و طراحی شده است.

فاطمه کرمپور با بیان اینکه برنامه روز قرآنی با همکاری و تعامل دستگاه‌‌های مختلف اجرا می‌شود گفت: در این روز از سند اجرایی 20 ساله فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر ساخت مستند 45 دقیقه‌ای دهکده قرآنی چارک را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: روستای چارک به عنوان دهکده قرآنی 90 درصد مردم آن یا حافظ و یا قاری ممتاز قرآنی هستند که در 16 اسفند روز قرآن بوشهر از فعالان و خادمان قرآنی تجلیل می‌شود.

وی، آزاد سازی 36 زندانی حافظ قرآنی در استان بوشهر را از دیگر برنامه‌های روز 16 اسفند دانست و خاطر نشان کرد: در روز قرآنی بوشهر طرح  تربیت یک‌هزار زندانی حافظ قرآن در زندان‌های استان آغاز و در این راستا از 500 نفر از زندانیان قرآنی استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر رونمایی از سند‌های اجرایی قرآنی سال 1400 و پنج ساله قرآنی استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: در این راستا صدا و سیمای استان بوشهر یک‌هزار دقیقه برنامه تصویری، رادیویی و مجازی به این مناسبت تولید کرده است که در گستره استانی، ملی و فراملی پخش می‌شود.

سند چشم‌انداز 20 ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی به‌مناسبت روز قرآنی بوشهر تدوین شد بوشهر|بیش از 21 برنامه در روز قرآنی بوشهر برگزار می‌شود

کرمپور نام‌گذاری یکی از میادین، بوستان‌ها یا خیابان‌های شهر به عنوان قرآن و عترت را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: نصب المان به عنوان نماد قرآنی بوشهر و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های روز قرآنی بوشهر است.

انتهای پیام/190/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیگر برنامه ها قرآنی استان بوشهر روز قرآنی بوشهر استان بوشهر حافظ قرآن روز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است

محسن محمدی‌پناه، مداح و ستایشگر با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان حول برنامه‌های قرآنی و طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان پیگیر برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» بودیم. هیئت‌ها دو جریان هستند، یک بخش تشیکلات و برنامه‌های هیئت است و دیگری افراد منتسب به هیئت که از فضای قرآنی آن استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه ما در هیئت انصارالولایه یزد در شب‌های ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر همراه با حضور قاری استانی، کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت تدبرمحور را برگزار می‌کردیم، گفت: به نظر بنده در سال‌های اخیر گرایش هیئت‌ها به بحث قرآن افزایش یافته شده و ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است.

این مداح اهل بیت‌(ع) به برنامه تلویزیونی محفل که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید شد، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد تیم فکری خوبی وارد این عرصه شدند و اولین‌بار است که این سطح گسترده از مردم وارد عرصه قرآنی و مدح اهل بیت‌(ع) می‌شوند. از ابتکارات نوآورانه تیم محفل، این بود که برنامه را همگام و با مشارکت مردم تولید کنند و جلو ببرند. 

وی با بیان اینکه رویداد تجمع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار آبرومند و شایسته‌ای بود، تصریح کرد: مسئولان کنونی سازمان تبلیغات اسلامی بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی، متفاوت از سال‌های گذشته هستند. این برداشت من دو حالت دارد یا اینکه تیم تغییر کرده و یا ایده‌ها به‌روز شده‌اند. ماه رمضان امسال سازمان تبلیغات اسلامی و به خصوص سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در امور قرآنی بسیار فعال و پویا پای کار آمد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی