Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اصلی ترین مشکل ما در استان زیرساخت حمل و نقل صادراتی است و ما نتوانستیم این زیرساخت را طی  سال‌های گذشته درست کنیم.

محمدحسین روشنک در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی که شب گذشته در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در انتخاب این صادرکنندگان مدنظر ما بوده، رعایت حداقل قانون است که یکی از وظایف جدی ما فعالان اقتصادی است و خوشبختانه اکثر صادرکنندگان خراسان قانون‎‌مدارهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در رابطه با یکی از پارامترهای انتخاب این صادرکنندگان به عنوان صادرکننده نمونه بیان کرد: این صادرکنندگان در کارنامه مالی خود حتی یک دلار بدهی مالی و معوقه  و برگشت ارزی نداشته‌اند و این یکی از پارامترهای اصلی صادرکننده نمونه درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد ضمن تاکید بر توان صادر کنندگان خراسان رضوی در دور زدن تحریم‌ها اظهار کرد: ما از حوزه تجارت خراسان دفاع می‌کنیم و حوزه تجارت ما، بسیار زحمتکش، کاردان و کارشناس است. با وجود بحث تحریم‌ها و مشکلات مبادله ارز در سال‌های اخیر، ما از اول انقلاب با آن درگیر بودیم اما توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

روشنک در رابطه با علت کمبود صادرات در امسال ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل ما در خراسان زیرساخت حمل و نقل صادراتی است و ما نتوانستیم این زیرساخت را طی بیست سال درست کنیم. مشکل اساسی ما و علت کمبود صادرات سال جاری از زیرساخت های حمل و نقل بوده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صادرکنندگان کالاهای غیر نفتی گفت: ما اقتصاد کشور را در دو سه سال اخیر به جای صادرات نفت با صادرات کالاهای غیرنفتی هدایت کرده‌ایم. بنابراین باید از ما نیز حمایت شود.

تدوین 50 طرح اقتصادی با هدف جایگزین کالاهای وارداتی

محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه اظهار کرد: در استان با توجه به اهمیت صنعت معدن و تجارت، برنامه‌های متناسبی تدوین شده که بخش عمده آن در حوزه صنعت و معدن و تجارت است. باتوجه به اینکه این صادرکنندگان هم به لحاظ فکری و هم توانایی‌ها و تجربه‌هایی که اندوخته‌اند و منابع مالی که در اختیارشان هست، می‌توانند در حوزه‌های دیگر و فعالیت‌های توسعه‌ای استان شرکت کنند و یاری برسانند.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت و معدن و تجارت در استان خراسان رضوی اظهار کرد: 50 طرح در زمینه صنعت و معدن و تجارت مدون گردیده و مطالعات اولیه آن را انجام شده است. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف فلزی، غیرفلزی، شیمیایی، نساجی، معدنی و .. بوده و آماده است تا در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد تا در این حوزه‌ها فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: جهت‌گیری این طرح ها به‌گونه‌ای است که برای اولین بار در کشور مطرح می‌شوند و می‌توانند جایگزین واردات مصرفی و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای شوند و مهمتر از همه کالاهای صادرات محور هستند، علاوه بر این طرح‌ها، اگر طرح دیگری از طرف خودشان داشته باشند و در حوزه‌ صادرات نیز باشد، قابل بحث و بررسی است و از آن استقبال می‌شود.

مس‌فروش ادامه داد: نکته‌ی دیگر این است که اگر پیشنهادی به جمعی می‌شود، باید قول‌های مساعد و حمایتی نیز داده شود تا علی‌رغم وجود شرایط و موانع اقتصادی و...دلگرمی و پشتوانه‌ای وجود داشته باشد تا بتوان عمیق‌تر به این حوزه ورود پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امامی اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

وی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تأمین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6086685

دیگر خبرها

  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد