Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:56:30 GMT

۴۹ تعاونی در خراسان جنوبی به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۵۹۰۲

۴۹ تعاونی در خراسان جنوبی به ثبت رسید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ تعاونی در این استان به ثبت رسیده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه دوم کشور را در موضوع تشکیل تعاونی به دست آورده است.

غلامرضا اشرفی در دهمین نشست گروه کاری اشتغال و چهارمین نشست ستاد توسعه تعاون شهرستان فردوس افزود: طبق اعلام مرکز آمار ایران همچنین مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت متبوع تعداد تعاونی‌های در حال بهره‌برداری و در دست اجرای استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ بیشترین رشد را بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بعد از استان فارس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، وی اظهار کرد: ۷۸ تعاونی در شهرستان فردوس فعال هستند و یک هزار و ۳۳۹ نفر اشتغالزایی این تعاونی‌ها بوده که با پنج هزار و ۴۴۰ عضو فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سفر بهمن ماه تیم اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان و شهرستان فردوس گفت: ۵۱ طرح از طرف فرمانداری فردوس برای بررسی و پرداخت تسهیلات ارائه شده که در دست بررسی است و به زودی طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های شهرستان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تحقق تعهدات شهرستان فردوس در سیاست‌های فعال بازار کار در سال ۹۹ از جمله طرح یارانه دستمزد کارآموزی در محیط کار واقعی و جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی، جذب ۳۴ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید افزود: فردوس جزو شهرستان‌های طراز اول استان در جذب تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بوده است.

اشرفی بیان کرد: حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های شهرستان فردوس به متقاضیان پرداخت شده و ۸۰ درصد طرح‌های معرفی شده به بانک تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

حمید حلاج مقدم، فرماندار فردوس نیز در این نشست گفت: کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال روستایی تعهدات ایجاد اشتغال بنگاه‌ها را رصد کنند.

وی با اشاره به بروکراسی اداری در صدور مجوز برخی طرح‌ها از جمله در نظام مهندسی کشاورزی، خواستار تسریع و تسهیل در صدور مجوزها و موافقت با راه‌اندازی کسب و کارها در سطح استان وفق مصوبه اخیر شورای عالی اداری ابلاغی رییس جمهوری شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر بهمن ماه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فردوس، درخواست‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری مجموعه شستا در فرآوری معادن شهرستان و پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌های نیمه تمام ارائه شد و انتظار داریم با توجه به قول مساعد دکتر منصوری، طرح‌های مد نظر در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از مدیران شرکت‌های تعاونی مسائل و مشکلات خود را در حوزه صدور مجوزها و تسهیلات سرمایه در گردش ارائه کردند و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز قول پیگیری داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعاوني کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی شهرستان فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

او شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا، اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، گفت: به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری افزود: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

او با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب‌ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی