Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@12:50:39 GMT

نجات پنج کوهنورد گرفتار در ارتفاعات توچال

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۸۴۲۸

نجات پنج کوهنورد گرفتار در ارتفاعات توچال

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١۵ دقیقه روز جاری یک گروه پنج نفره از کوهنوردان که در ارتفاعات اطراف کوهپیمایی کرده بودند و در ارتفاعات شمالی تهران به علت کولاک شدید مسیر خود را گم کرده بودند با سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گروه نجات ویژه کوهستان که چند سالی است روزهای پایانی هفته در ایستگاه پنج توچال مستقر است متوجه شدند که این گروه پنج نفر در محدوده حد فاصل بین ایستگاه هفت و قله راه را گم کردند.

ملکی افزود: با تماس هایی که گرفته شد آتش نشانان توانستند این افراد را تا جان‌پناه راهنمایی کنند، خوشبختانه این افراد در جان‌پناه مستقر شدند و آتش نشانان نیز به محل رفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه کوهنوردان همگی مرد و ٢۵ تا حدود ٣۴ سال سن داشتند، اظهار کرد: آتش نشانان این افراد را که کمی دچار سرمازدگی و ضعف شده بودند، با احتیاط کامل تا ایستگاه شماره هفت راهنمایی کردند.

وی ادامه داد: به علت بوران شدید تله کابین حدفاصل ایستگاه پنج تا هفت غیر فعال شده بود که افراد به ارتفاعات نروند اما با تقاضای فرمانده آتش نشانی مجددا تلکابین راه اندازی شد و فقط همین پنج نفر با استفاده از امکانات به ایستگاه پنج و پس از آن به پایین تر منتقل شدند.

ملکی گفت: خواهشمان این است که کوهنوردان با تجهیزات کافی به کوهپیمایی بروند و خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند. همچنین مسئله مهم این است که شارژ تلفن خود را نگه دارند تا اگر نیاز به تماس اضطراری بود بتوانند با نیرو های امدادی تماس بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توچال کوهنوردان کوهپیمایی سرمازدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان

هفت کودک اهل روستای «تلمیشان» در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک، گرفتار سیل در رودخانه کهیر شده بودند که بلافاصله به همت صیادان و بومیان منطقه نجات پیدا کردند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070800 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت
  • فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد
  • (ویدئو) نجات کودکان گرفتار در سیل رودخانه کهیر
  • لحظه نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط قایق‌های مردمی
  • لحظات نفس‌گیر نجات هفت نفر از اهالی روستای تلمیشان گرفتار در آب
  • نجات ۷ نفر از اهالی کنارک گرفتار در سیل + فیلم
  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان