Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:33:21 GMT

نخلستان های لامرد باید حفظ شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۸۵۱۸

نخلستان های لامرد باید حفظ شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده عصر جمعه در حاشیه ویژه برنامه روز درخت‌کاری اظهار کرد: در ابتدا از پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمانی شهرستان که این روزها به شدت درگیر ویروس منحوس هستند، تشکر و خداقوت عرض می‌کنم و امیدواریم که خداوند متعال جزای خیر به همه آنها عنایت کند و طلب دعا می‌کنیم برای همه کسانی که امروز در بیمارستان یا خانه‌ها به این ویروس منحوس دچار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اسلام، آیات و روایات فراوانی راجع به درخت و درخت‌کاری وجود دارد. نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند کسی که درختی بکارد، خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد. در قرآن کریم نیز خداوند می‌فرمایند وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ؛ درخت‌ها نیز سجده پروردگار می‌کنند. لذا درخت و درخت‌کاری بسیار مهم است و باید به این امر اهتمام ویژه داشت.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان کرد: جریان فتوسنتز، دی‌اکسید کربن و تهویه هوایی که به واسطه وجود درخت پدید می‌آید، بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد گفت: در شهرستان ما امروز بسیاری از درخت‌ها کاشته شده که شاید تنها نتیجه و ثمره‌ای که از آن‌ها گرفته می‌شود، ابعاد سایه‌ای آن‌هاست که موجب خنکی می‌شوند؛ اما بعضاً مضر هستند و باید برداشته شوند.

وی اضافه کرد: از عزیزان‌مان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر این مقوله را اصلاح کنند و نسبت به درختان مثمر و دارای ثمره اهتمام ورزند. و باتوجه به وضعیت آب و خاکی که در منطقه وجود دارد، ما درختان مثمر زیادی از مرکبات و… می‌توانیم در شهرستان داشته باشیم.

امام‌جمعه لامرد تصریح کرد: مردم ما نیز واقعاً باید به بحث درخت و درخت‌کاری اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: امروز بسیاری از نخیلات بواسطه سهل‌انگاری از بین رفته و باتوجه به صنعتی شدن شهرستان نیز، این مسئله بیشتر نمود پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده ادامه داد: کلیه نخیلات، درخت‌ها و زمین‌های کشاورزی و زراعتی تا جایی که امکان دارد باید اصلاح شود تا از نعمت آن‌ها به خوبی استفاده شود، و این امر نیازمند یک پویش همگانی است که مردم و مسئولین باید با یک برنامه‌ریزی مناسب در دراز مدت، با کاشت درخت و گسترش درخت‌کاری، برای بهتر شدن هوای شهر و کمک به زیبایی و استفاده از ثمرات مادی و اقتصادی آن کمک کنند.

همچنین در مراسمی، از تشکل زیست محیطی سبزگستران پاقلات، و انجمن زیست محیطی حافظان محیط زیست شهر اهل با اهدای لوح سپاسی تقدیر شد.

این مراسم به همت منابع طبیعی شهرستان لامرد و با حضور فرماندار و جمعی از دوست داران طبیعت برگزار شد.

حجت الاسلام حسین زاده امام جمعه لامرد نیز، به مناسبت روز درختکاری تعدادی درخت را در صحن دفتر خود کاشت.

کد خبر 5162383

منبع: مهر

کلیدواژه: نخلستان لامرد علی حسین زاده ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل گرگان شیراز شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه درخت کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان

همزمان با هفتمین روز از فروردین مصادف با ۱۵ رمضان المبارک و به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، جشن گلریزان شهرستان ابرکوه با حضور فرماندار، شهردار، امام جمعه ابرکوه، امام جمعه بخش بهمن، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان، عضو هیئت امناء و مسئول گروه تحقیق ستاد دیه و رئیس بازداشتگاه این شهرستان برگزار شد.

در این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: چه نیکو است که در چنین شبی که شب میلاد کسی است که بخشندگی از ویژگی‌های بارز آن حضرت است همه دور هم جمع شده اید تا با کمک‌های خود گره از کار نیازمندان باز کنید.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۸۵ مددجو از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۳۴۸ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان بوده و مبلغ ۳۱۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان در قالب قبولی اعسار، آورده مددجو و گذشت رضایت مندانه از این مبلغ کسر گردیده و با پرداخت مبلغ ۳۸ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان زمینه آزادی این ۱۸۵ مددجو فراهم گردید که از این تعداد ۷ مددجو اهل شهرستان ابرکوه بودند.

در ادامه این آیین شیخ تقی فتاحی امام جمعه شهرستان ابرکوه و حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است اجرای سرود، نمایش و پخش کلیپ‌های ستاد دیه استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این جشن گلریزان بود و در آخر این آیین از عوامل اجرایی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند
  • دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود تحقق شعار سال را دنبال کنند