Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:01:03 GMT

رشد تولید کارگاه های بزرگ صنعتی به ۱۰.۷ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۹۱۲۵

رشد تولید کارگاه های بزرگ صنعتی به ۱۰.۷ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌مرکزی در یادداشتی در صفحه مجازی اعلام کرد: نتایج مقدماتی محاسبات آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد سه ماهه سوم تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی حدود ۱۰.۷ درصد و رشد نه ماهه آن حدود ٨ درصد بوده است. این گزارش از تداوم رشد بخش حقیقی اقتصاد حکایت می‌کند. در متن کامل این یادداشت آمده است:

*نتایج مقدماتی محاسبات آماری بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد سه ماهه سوم تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی حدود ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد و رشد نه ماهه آن حدود ۸ درصد بوده است. این گزارش از تداوم رشد بخش حقیقی اقتصاد حکایت می‌کند.

*در پایان بهمن ماه رشد ۱۲ ماهه پول ۵۶.۹ درصد و رشد ۱۲ ماهه شبه پول ۳۵.۳ درصد شد. رشد ۱۲ ماهه پول در مهرماه ۸۸.۶ درصد و در دی ماه ۶۳.۸ درصد بود. رشد ۱۲ ماهه شبه پول در مهر ماه ۲۸.۱ درصد و در دی ماه ۳۴.۳ درصد بود. روند این دو متغیر پولی حاکی از کاهش سیالیت پول متأثر از کاهش انتظارات تورمی است.

*با توجه به کاهش انتظارات تورمی (که یکی از نشانه‌های آن، کاهش نرخ معاملات حواله‌های ارزی صادرکنندگان عمده به کانال ۲۲,۰۰۰ تومان به ازای هر دلار در پایان هفته گذشته در سامانه نیما می‌باشد) و عدم ضرورت افزایش نرخ سود، برنامه بانک مرکزی برمبنای قرار دادن نرخ سود حول میانگین دالان نرخ سود است.

*در پایان هفته گذشته با اقداماتی که بانک مرکزی در مدیریت بین بانکی، خصوصاً، استفاده از عملیات ریپو، انجام داد، میانگین نرخ سود بین بانکی به ۱۹.۷ درصد کاهش یافت. بانک مرکزی برای پرهیز از افزایش نرخ سود به دنبال اجرا و نظارت بر محدودیت رشد ترازنامه بانک‌ها است.

کد خبر 5162309

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی ایران رشد تولید صنعتی ایران قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران بازسازی سوریه شاخص کل بورس تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی اوپک پلاس وزارت راه و شهرسازی بورس ویروس کرونا سهام عدالت کالاهای اساسی قیمت طلا رشد ۱۲ ماهه بانک مرکزی نرخ سود ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی استان، اظهار داشت: طبق قانون پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیستی، جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی شده و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم، برای تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی نیز برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، در این راستا سال گذشته 3 هزار و 170 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند و 708 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌ زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند، در ایام نوروز پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای 37 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و باید همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا