Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


انفجار بمب در نماز جمعه تهران هنگام خطبه‌ رهبری

 

منافقین در 24 اسفند 1363 در شرایطی که آیت الله خامنه‌ای در مقام ریاست جمهوری خطیب نماز جمعه تهران بودند، در صفوف نماز جمعه در دانشگاه تهران بمب‌گذاری کردند که به شهادت چند تن منجر شد اما با ایستادگی مردم، مراسم نماز جمعه ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لحظات و همچنین بیانات امام خمینی درباره واکنش آیت‌الله خامنه‌ای و نمازگزاران به این حادثه تروریستی را در تابناک می‌بینید.

 


چهارده هفته پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران

 

سفارت آمریکا در تهران در سیزدهم آبان 1358 توسط گروهی از دانشجویان نزدیک به جریان‌هایی که اکنون عمدتاً به عنوان اصلاح طلب شناخته می‌شوند، تصرف شد. این اتفاق منجر افزایش بحران در روابط ایران و آمریکا شد که از زمان همراهی آمریکا با شاه رو به وخامت نهاده بود. تصاویری که در ادامه می‌بینید در 27 بهمن 1358 یعنی چهارده هفته پس از تسخیر سفارت آمریکا ثبت شده است. این تصاویر را که شرایط آن مقطع را تا حدودی به تصویر می‌کشد، در تابناک می‌بینید.

 


کشتار بی‌رحمانه صبرا و شتیلا

 

از حدود ساعت 6 بعد از ظهر 16 سپتامبر تا ساعت 8 صبح 18 سپتامبر 1982 گروه نظامی الشباب وابسته به حزب فالانژ لبنان عملا زیر چشم متحدان اسرائیلی‌ خود بین 762 تا 3500 غیرنظامی را در اردوگاه پناهندگان شتیلا در محله صبرا کشتند. گروه الشباب توسط ایلی حبیقه تشکیل شده بود، یک شخصیت برجسته حزب فالانژ که رئیس اطلاعاتی نیروهای لبنان و افسر رابط موساد نیز بود. هرچند باور می‌رود حبیقه از سر کینه شخصی به خاطر کشته شدن نامزد و خانواده‌اش توسط شبه نظامیان فلسطینی در کشتار دومار (که به نوبه خود انتقام کشتار کارانتینا بود) دستور این کشتار را داده باشد با این حال انگیزه این کشتار را انتقام ترور بشیر جمیل رئیس‌جمهور وقت لبنان از حزب فالانژ (معروف به کتائب) که گمان می‌رفت توسط شبه نظامیان فلسطینی انجام شده باشد عنوان کردند.از آنجا که این کشتار در محدوده تحت کنترل نیروهای دفاعی اسرائیل انجام شده بود، کمیته تحقیقاتی کاهان که به دستور دولت اسرائیل برای بررسی این واقعه تشکیل شد نیروهای دفاعی محلی را به دلیل سهل‌انگاری و دست کم گرفتن واکنش فالانژهای مارونی لبنان به ترور بشیر جمیل مقصر اعلام کرد. در این ویدیو تصاویری از کشته شدگان این کشتار ناجوانمردانه، اعتراض یاسر عرفات و مراسم خاکسپاری بشیر جمیل را ببینید. (اخطار: این ویدیو حاوی صحنه‌هایی دلخراشی است که مناسب بینندگان حساس نیست)

 


زلزله 1923 که توکیو را با خاک یکسان کرد

 

ژاپنی ها به واسطه زندگی در یک کشور پر از آتشفشان و آشنا به زمین لرزه و سونامی از دیرباز با فاجعه این بلایای طبیعی آشنا هستند. توکیو پایتخت این کشور بارها ویران شده است. و این ملت صبور و کوشا هر بار آن را از نو ساخته‌اند. در زمین‌لرزه بزرگ کانتو که با قدرت 7.9 ریشتر در ساعت 11:58 دقیقه یک سپتامبر 1923 رخ داد تکان‌های زمین بین 4-10 دقیقه ادامه پیدا کرد. قدرت این زمین لرزه به حدی بود که در اثر آن مجسمه بزرگ بودا در کاماکورا با 93 تن وزن و در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز زلزله چند متر جابجا شده ‌است. تصاویری از قبل و بعد از این زلزله بزرگ را که عمق خرابی باورنکردنی در اثر این زلزله را نشان میدهد در ویدیو تابناک ببینید.

 


تصاویر کمیاب اولین پرواز برادران رایت

 

در 17 دسامبر 1903 و در چهار مایلی جنوب کیتی هاوک کارولینای شمالی برادران رایت اولین بار یک پرواز کنترل شده را با یک هواپیمای موتوری سنگین تر از هوا انجام دادند هرچند آن‌ها اولین افرادی نبودند که یک هواپیمای آزمایشی را ساخته و با آن پرواز کرده باشند با این حال برادران رایت مخترع کنترل های هواپیما هستند که پرواز با هواپیما های بال ثابت را ممکن کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری بسته ویدیویی تاریخ حمله تروریستی منافقین شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری سفارت آمریکا برادران رایت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران

(تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران

دیگر خبرها

  • خطبه نماز جمعه شهرستان‌ها هرمزگان ۳۱ فروردین
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • (تصاویر) آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا مقابل سفارت اردن در تهران