Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@23:22:57 GMT

رشد ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف در ۱۰ ماه امسال

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۲۴۹

رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش 16.4 درصدی وزن صادرات فرش دستباف در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

فرحناز رافع با بیان این مطلب، افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲ هزار و ۷۶۴ تن فرش دستباف ایران به کشور‌های هدف صادر شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۲ هزار و ۳۶۶ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف مشغول به کار هستند، گفت: ۶۰ درصد از این شاغلین، قالیبافان مستمر، ۳۱ درصد قالیبافان فصلی و ۹ درصد در زمینه مشاغل جانبی فرش دستباف مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز فرش ایران با اعلام اینکه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴ نفر قالیباف بیمه تامین اجتماعی شده است، تصریح کرد: پیش بینی برای ۲۰ درصد افزایش بیمه شدگان در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۱۳ هزار نفر با تخصیص مبلغ تقریباً یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

افزایش ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف در ۱۰ ماه امسال

رافع همچنین با اشاره به آمار تولید فرش دستباف در ۱۰ ماه امسال از رشد ۳۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در ۱۰ امسال یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف تولید شد که این رقم در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ مترمربع بوده است.

وی همچنین در خصوص میزان تولید فرش دستباف بر اساس نوع تولید بیان کرد: ۴۲ درصد از فرش تولیدی تا پایان دی ماه امسال فرش تجاری، ۱۹ درصد درشت باف، ۱۶ درصد ظریف و کرک، ۹ درصد تابلو فرش، ۸ درصد گبه و ۶ درصد تمام ابریشم بوده است.

برچسب ها: فرش ، فرش دستباف ، صادرات فرش لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NCb

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فرش فرش دستباف صادرات فرش تولید فرش دستباف فرش دستباف ماه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ولی الله باباجانی افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد.

 مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

 وی ادامه داد: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • ریزش شدید داوطلبان کنکور؛ سال‌به‌سال خلوت‌تر از پارسال!
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • کاهش ۱۵ درصدی داوطلبان حاضر در کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور؛ سال‌به‌سال خلوت‌تر از پارسال!