Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:51:30 GMT

شمایل نوروزی اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۰۱۲

شمایل نوروزی اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان جزئیات فضاسازی‌های ویژه‌ای را که قرار است به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ در مناطق مختلف شهر انجام شود، را بیان کرد.

حسن مؤذنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان همه ساله در آستانه نوروز، در همه مناطق شهر به‌صورت پراکنده فضاسازی‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهد و این قاعده حتی در نوروز ۱۳۹۹ که محدودیت تردد برای افراد وجود داشت نیز برقرار بود و به عبارتی، کرونا مانع زیباسازی شهر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح‌های ویژه نوروزی که در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: پیرو انتشار فراخوان طراحی و داوری آثار دریافتی، ۲۵ المان با طرح‌های ویژه نوروزی در مناطق پانزده‌گانه در حال ساخت است که نوروز ۱۴۰۰ در شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، با اشاره به نصب سازه‌های خطی خانواده در میادین و چهار راه‌های اصلی شهر افزود: به دلیل تقارن نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه در فعالیتی مشارکتی با هیئت‌های مذهبی، فضاسازی ویژه و یکدستی در شهر صورت خواهد گرفت. نصب پرچم‌هایی با شعار «منتظر تو هستیم، جایی نمیریم ما هستیم» در مناطق مختلف شهر را نیز در دستور کار خود داریم.

مؤذنی ادامه داد: اجرا و نصب تابلوهای طنابی رواق مانند با موضوع میلادهای ماه شعبان در حلقه سوم ترافیکی، محورهای پر تردد گردشگری، چهارراه‌ها و میادین، عرشه پل‌ها و روی پایه‌های پرچم‌ شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه در نوروز است.

وی تصریح کرد: برای استقبال از بهار، طرح‌هایی را در قالب دیوارنگاره اشعار، با محتوای هویت اصفهان در نظر گرفته‌ایم و دیواره پازلی ارگ جهان‌نما نیز به‌زودی رنگ نوروزی به خود خواهد گرفت. تابلوهای ویژه با موضوع معرفی ابنیه اصفهان هم در عرشه پل‌های واقع در حلقه سوم ترافیکی نصب و نورپردازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سه ماهه پایانی هر سال سمپوزیوم‌های ویژه‌ای از سوی سازمان زیباسازی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها سمپوزیوم مجسمه‌سازی است. این سمپوزیوم به دلیل شیوع کرونا امسال به‌صورت مجازی برگزارشده و هنرمندانی از سراسر کشور پیرو آن در کارگاه‌های خود به ساخت ۱۳ المان و سردیس مشغول هستند که در آینده شاهد نصب آن‌ها خواهیم بود.

مؤذنی، از نصب سردیس‌های مشاهیر در منطقه پنج شهر اصفهان خبر داد و یادآور شد: از سردیس شهید حبیب الهی، نماد چوگان، نماد مادر، نماد حج، المان نوروزی کاشی شکسته و فرش اصفهان نیز به‌زودی در شهر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای نورپردازی شهر مدنظر این سازمان است، اظهار کرد: نورپردازی‌ درختان پل شریعتی، پل خواجو، پل آذر، مجموعه پل‌های دفاع مقدس، خیابان جابر انصاری، خانه حکمت، میدان شهرداری منطقه هشت، تکایای تویسرکانی، بروجردی و آرامگاه دهش تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نوروز۱۴۰۰ نورپردازی درختان نصب پرچم سردیس ارگ جهان نما سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند