Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی مجلس گفت: فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌های مجلس اعلام آمادگی می کنند تا بتواند به اصلاح قوانین و یا نوشتن قوانین جدید اقدام کند.

به گزارش برنا؛ هاجر چنارانی در اولین نشست تخصصی زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که با حضور هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد، گفت: این فراکسیون شاید اسمش سخت باشد، اما آن چیزی که ما به دنبالش بودیم توسعه زیر ساخت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بررسی از ده دوره مجلس متوجه شدیم به بسیاری از زیر ساخت‌های فرهنگی سیاحتی  توجه نشده، در بخش گردشگری خیلی اقدامات داریم که صورت نگرفته است و امروز اهمیت آن را حس کردیم و برای آن برنامه های خوبی داریم.

رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی مجلس ضمن تشکر از برگزاری این نشست،  بیان کرد: این فراکسیون برای اولین بار به این شکل در مجلس  تشکیل شده است.

چنارانی با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قبلا یک سازمان بود و زمانی که فراکسیون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت توانست با پیگیری های خود در مجلس دهم رای تبدیل این سازمان به یک وزرات خانه را بگیرد، تصریح کرد: ما  یک حلقه اتصالی بین صنعت نمایشگاهی کشور و مجلس شورای اسلامی هستیم.

رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی مجلس با بیان اینکه بعضی از گزارشهای در این حوزه ناراحت کننده است، افزود:  مقام معظم رهبری در یکی از صحبتهایشان فرمودند ما در بحث خودرو  به خودکفایی رسیدیم که چند وقت بعد ناگهان ما تحریم شد و تمام درهای واردات به ایران بسته شد اما با خودکفایی ما راه خود را ادامه دادیم.

او با بیان اینکه اگر در آن زمان در تولید قطعات به خودکفایی نمی رسیدیم امکان داشت به خاطر یک قطعه یک کارخانه از کار بیافتد، ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند در کنار اینها بیاید نمایشگاهها ی راه اندازی کنید تا هم فکر و ایده تولید شود و هم مشکلات و کمبودهای صنعت مشخص شود.

چنارانی با بیان اینکه ما می توانیم در نمایشگاه ها به چهار بعد اساسی بپردازیم اظهار کرد: باید کار و تلاش کنیم تا بیماری هایی مثل کرونا و امثال آن نتواند به اقتصاد ما و به اقتصاد بین المللی ما ضربه بزند.

او افزود: در راستای همین فراکسیون و دبیرخانه‎ای ایجاد شد و قرار است این موارد را پیگیری کنیم ما اعتقاد داریم در صنعت نمایشگاه ها باید همه چیز به صورت واقعی ارائه شود. نمایش معرفی دستاوردهای تولیدات صنعتی، معدنی، بازرگانی، فنی و مهندسی می تواند معرفی وضعیت ما در این عرصه ها باشد.

چنارانی با اشاره به برخی گزارشات که عنوان شده بعضی از پایگاه های بین المللی را در نمایشگاه های خارجی از دست داده ایم ، گفت: تلاش داریم بتوانیم هم در نمایشگاه داخلی و هم در نمایشگاه بین‌المللی پایگاه هایی را ایجاد کنیم و دنبال این هستیم با احیای کرسی های خودمان در خاور میانه و آسیا در صحنه بین الملل حضور فعال داشته باشیم.

او افزود: این فراکسیون اهداف بلند مدت و برنامه های زیادی در دستور کار دارد. ما تلاش داریم با وزرات صنعت، معدن و تجارت،  سازمان توسعه تجارت، وزرات امور خارجه، سازمان فرهنگ و وزارت ارتباطات و به صورت کلی حوزه های داخلی و خارجی در جهت حمایت از  صنعت دانشگاهی ارتباط گرفته و در صنعت نمایشگاهی اقدامات بزرگی انجام دهیم.

چنارانی بیان کرد:  به دنبال این هستیم تا اقداماتی در راستای اهداف این فراکسیون انجام دهیم، بنا است تا امروز  اقدامات کوتاه مدت را در کمیسیون های تلفیق برنامه که یکساله نوشته  می شود را ارائه می دهیم.

رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی مجلس گفت:  این امر گامی در راستای برنامه پنج ساله است. فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌های مجلس اعلام آمادگی می کنند تا بتواند به اصلاح قوانین و یا نوشتن قوانین جدید اقدام کند.

 او اضافه کرد: ما تمام تلاش خود را در جهت هماهنگی با دستگاه و سازمان ها چه مستقیم چه غیر مستقیم انجام می دهیم تا شاهد فعالیت های کلان در صنعت نمایشگاهی باشیم.

چنارانی گفت: چه  مجلسی ها و چه دولتی ها اگر بتوانند نقش اتاق بازرگانی و انجمن ها و سندیکاها را پررنگ تر از قبل ببیند به موفقیت  دست پیدا می کنیم. اینجا هستیم تا  آنچه تا امروز دیده نشده است و آنچه اقشار مختلف جامعه ما از فرهنگی تولیدات توقع دارند را در عرصه بین المللی به فروش برسانیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در اولین فرصت شاهد برگزار دومین جلسه هستیم و برای برگزاری آن فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌های مجلس اعلام آمادگی می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هاجر چنارانی مجلس شورای اسلامی صنعت نمایشگاهی صنعت نمایشگاه اعلام آمادگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این جلسه از سوی سردار غلامرضا جلالی دبیر کارگروه دائمی گزارش اقدامات پدافندی دستگاه های اجرایی در ارتباط با شرایط اخیر و حمله تروریستی مدتی قبل به خطوط انتقال گاز ارایه شد.

در این جلسه سرلشکر باقری خواستار اجرایی سازی دستورالعمل های ابلاغی کمیته دائمی از سوی دستگاه های اجرایی برای حفظ و ارتقای آمادگی ها شد.

گزارش رصد تحرکات سایبری دشمن و اقدامات پدافندی انجام شده و همچنین تصویب دستورالعمل اجرائی تبصره ۳ قانون تشکیل سازمان در مورد اعتبارات طرح های پدافند غیرعامل دستگاه‌ها و تصویب پیشنهاد در مورد ذخیره راهبردی سوخت نیروگاه های گاز سوز بعنوان ذخیره راهبردی ملی از جمله دیگر مصوبات این نشست بود.

بررسی اهداف کلان پدافند غیرعامل کشور برای ابلاغ به دستگاه‌ اجرایی در راستای تنظيم برنامه دستگاه خود و مبادله موافقت نامه با سازمان نیز از جمله دیگر موضوعات این نشست بود که تصویب آن به جلسه بعدی موکول شد.

بر اساس قانون تشکیل پدافند غیرعامل مصوب مجلس شورای اسلامی، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاههای لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفان علاوه بر جبران خسارت واردشده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ محکوم می شوند و چنانچه خسارتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲/۹/۷ با مستنکف رفتار خواهد شد. تصویب و اجرای این قانون نافی وظایف و اختیارات قانونی دستگاههای دیگر از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی باشد و در صورت بروز تزاحم، تصمیم کارگروه دائمی پدافند غیرعامل ملاک عمل خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • استقبال از محصولات دانش بنیان ایرانی در رویداد نمایشگاهی جنوب شرق آسیا
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل