Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:13:43 GMT

کنگره میرزا کوچک جنگلی به صورت بین المللی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۰۸۹

کنگره میرزا کوچک جنگلی به صورت بین المللی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی با تاکید بر اینکه کنگره شخصیت برجسته تاریخ مبارزاتی ایران باید به صورت بین المللی برگزار شود، اظهار کرد: فرآیند برگزاری کنگره بین المللی گسترده است.

وی، مدرس و میرزا کوچک جنگلی را دو شخصیت تاریخ ۱۰۰ ساله ایران در جلوگیری از تجزیه کشور عنوان کرد و افزود: روس و انگلیس تصمیم به تجزیه ایران داشتند و این دو شخصیت بزرگ مانع از اجرای آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی، مبارزه و مجاهدت‌های میرزا کوچک سرفصل گسترده جهانی در تاریخ مبارزات ملت‌ها در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: نهضت میرزا از تأثیر منطقه‌ای و بین المللی برخوردار بوده و این نهضت اکنون در دانشگاه‌های برخی کشورها از جمله لبنان تدریس می‌شود.

آیت الله فلاحتی به تأثیر قیام میرزا کوچک جنگلی در کریدور مقاومت ملت‌های ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن اشاره کرد و گفت: نهضت جنگل حتی در کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا اثرگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نهضت میرزا کوچک جنگلی حرکت جهانی بوده و هست، بیان کرد: موافق بین المللی برگزار شدن کنگره میرزا کوچک جنگلی هستم و بر این اساس دبیرخانه کنگره با رعایت ابعاد جهانی آن باید از اکنون فعال شود.

وی بر برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی معروف به «جنگلی» تاکید کرد و یادآور شد: ابعاد مجاهدت‌های میرزا کوچک جنگلی نباید مغفول بماند.

برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی با استفاده از پژوهشگران بین المللی

مسئول ستاد کنگره میرزا کوچک جنگلی نیز در جلسه مذکور خواستار برنامه ریزی به منظور برگزاری کنگره با توجه به شیوع بیماری کرونا شد و گفت: کنگره میرزا کوچک جنگلی را می‌توان با استفاده از پژوهشگران بین المللی برگزار کرد.

ارسلان زارع با بیان اینکه دیدار با مقام معظم رهبری در راستای برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: می‌توانیم مصوبه هیئت دولت مبنی بر برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی را بگیریم.

استاندار گیلان بر جمع بندی تصمیم گیری درباره برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی تا نیمه دوم اسفندماه جاری تاکید کرد و یادآور شد: امکان برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی به صورت حضور فیزیکی و ویدئوکنفرانسی وجود دارد.

حجت الاسلام احسان الله محمدی دبیر کنگره میرزا کوچک جنگلی نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه سال آینده یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک است، اظهار کرد: ۱۱ آذر ماه سال ۱۴۰۰ کنگره میرزا کوچک جنگلی در گیلان برگزار می‌شود.

کد خبر 5162487

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله رسول فلاحتی میرزا کوچک خان ارسلان زارع ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیوع کرونا شیراز گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها قوه قضاییه جشن نیکوکاری انتخابات 1400 کنگره میرزا کوچک جنگلی بین المللی برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور