Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:24:22 GMT

میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۲۶۷

به گزارش بورس تابناک، تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. بنابراین سودی که امسال پرداخت می شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان سود

آنطور که محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که از شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت تشکیل شده، در حال تجمیع است. این رقم در حدود ۲۰۰هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی است که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند.

درواقع از انجایی که اردیبهشت سال جاری فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، برخی روش مستقیم و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اختیار فروش تا ۶۰ درصد سهام خود را داشتند. بنابراین رقمی که دهنوی اعلام کرده است به افرادی تعلق می گیرد که هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند و برخی دیگر که ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته اند، فقط سود بخشی از سهام را دریافت میکنند که هنوز در پرتفوی آن ها موجود است.

زمان پرداخت سود

همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده و بر این نکته تاکید شده است چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

نحوه پرداخت سود

با توجه به تعدد شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شده واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود. همچنین از آنجایی که انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی که قرار بود در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، فعلا منتفی شد، امسال سود سال ۱۳۹۸؛ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می شود.

  منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری سهام عدالت سود سهام عدالت دهقان دهنوی شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری پرداخت سود سهام عدالت سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان در حوزه تسهیلات اقتصادی پرداخت شده که رقم بسیار قابل توجهی برای توسعه بخش صنعت استان به شمار می رود.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب ۴۹۹ فقره وام اقتصادی به متقاضیان واگذار شده است، افزود:از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و شش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در حوزه سرمایه ثابت بوده است.

سرتیپی، با اشاره به اینکه همچنین درحال حاضر ۶۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش در دست اقدام است، گفت: بخش قابل توجهی از این میزان تسهیلات با پیگیریهای صورت گرفته در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با احتساب این میزان،کل تسهیلات پرداختی و در دست اقدام از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی حدود ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی