Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رفیعی، حقوقدان بین المللی ورزشی روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در مورد پرونده فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس در دادگاه عالی ورزش با این برنامه گفت و گو کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

غلامرضا رفیعی وکیل ورزشی در ابتدای سخنانش در پاسخ به اینکه آیا در صورت شکست در دادگاه CAS ، امکان اعتراض به دادگاه عالی سوییس خواهد بود یا خیر، گفت:

آرزو میکنم که این اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جز موارد خیلی استثنایی، پرونده هایی که به دیوان عالی فدرال سوییس رفته، به نتیجه ای نینجامیده و رد شده. کسانی مثل سپ بلاتر، والک و بن همام و … نتوانستند از این طریق نتیجه بگیرند. حدود یک ماه پیش بود که دیوان فدرال سوییس رای دادگاه بین المللی ورزش را در یک پرونده نقض کرده بود و برای من خیلی جالب بود. این جزو معدود پرونده ها بود که این اتفاق برایش افتاد. از تاریخ تشکیل CAS تا الان، شاید کمتر از تعداد انگشتان دو دست پیش آمده که دیوان فدرال سوییس، رای دادگاه عالی ورزش را نقض کرده باشد. ضمن اینکه CAS طی سال های اخیر، در خیلی از پرونده ها از قضات مجربی استفاده میکند و آن ها هم توجهی به قوانین و مقررات سوییس دارند و به آن ها استناد می کنند. حتی در همین رای در مورد فدراسیون جودو، مواردی به قانون سوییس استناد کرده اند.

غلامرضا رفیعی در ادامه سخنانش در رابطه با منصفانه بودن یا نبودن رای صادرشده علیه ایران در پرونده مارک ویلموتس گفت:

در کنار نقاط ضعف قرارداد که متاسفانه علیه ما هست و میشود گفت بی احتیاطی و عدم ملاحظه مسائل حقوقی سبب شد که اینگونه شود، مقداری من فکر میکنم که دادگاه دیوان حکمیت ورزشی در آرایی که صادر کرده، به قوانین مربوط به انصاف توجه بیشتری میکند. یکی از نکات جالبی که در آرای اخیر دادگاه عالی ورزش مشاهده میکنیم، استناد آن ها به منصفانه بودن قرارداد و تعهدات و همینطور تناظر بین حقوق و تعهدات، دوطرفه بودن حقوق و تعهدات تاکید زیادی میکند. حتی ممکن است در بعضی از قراردادها غرامت های سنگینی بنویسند که برای طرف مقابل نوشته نشوند که دادگاه عالی ورزش زیر بار این رای نرود و بیاید آرا را نقض بکند. یا عینا با چیزی که در قرارداد نوشته شده، به دلیل اینکه سنگین و ناعادلانه و غیرمنصفانه است، آن را نقض بکند. خیلی نباید در پرونده ویلموتس ناامید باشیم.

غلامرضا رفیعی در پیش بینی رای صادره از سوی دادگاه عالی ورزش، گفت:

من هم مانند تمام ایرانی ها دوست دارم که همه دست به دست هم بدهیم و تیم بدون کمترین حاشیه وارد جام جهانی بشود. مخصوصا الان که انتخابات مجمع نیز برگزار شد و آقای عزیزی خادم و همکاران خوبشان آمدند. و دوست داریم که پرونده ویلموتس هم در این شرایط مالی، دردسر ایجاد نکند. حقیقتا من به پرونده ویلموتس امیدوارم. به خصوص در پرتو آرایی که به تازگی صادر شده اند. ما نقاط ضعف فراوانی داریم، کاربلد نبودیم، پس از فسخ ایشان رفتیم و خواهش و تمنا کردیم و به او پول دادیم و او را برگرداندیم روی نیمکت نشاندیم. جلسه استماع برگزار خواهد شد که باید زودتر از این ها برگزار میشد. قرار بود در بهمن ماه برگزار شود. همچنین احتمالش بود به صورت آنلاین و مجازی برگزار شود. اما بنا به دلایلی فعلا به تعویق افتاده و احتمال اینکه اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار شود هست.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مارک ویلموتس غلامرضا رفیعی مارک ویلموتس دادگاه عالی ورزش پرونده ویلموتس غلامرضا رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک

دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.   به گزارش شرق، ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.   مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»   این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت