Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:02:58 GMT

اسرای فلسطینی در زندان «عوفر»، اعتصاب غذا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۷۳۲

اسرای فلسطینی در زندان «عوفر»، اعتصاب غذا می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی از شکست مذاکرات بین اسرا و مدیریت زندان صهیونیستی «عوفر» خبر داد.

این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، مدیریت این زندان، سرکوب و تفتیش را افزایش داده و به جای رفع مطالبات اسرا، تهدید کرده که  سرکوب را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «صفا» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اسرای زندان عوفر با وضعیت بسیار دشواری روبرو هستند و اخیرا با افزایش سرکوبهای و شکنجه‌ها، وضعیت آنان وخیمتر شده است.

این باشگاه خبر داد که اسرای فلسطینی در اعتراض به این وضعیت تصمیم گرفته‌اند از یکشنبه آینده اقدامات اعتراضی را آغاز کنند که شاید به اعتصاب غذای تدریجی برسد.

این در حالی است که اسرای فلسطینی مجبور هستند لوازم ضروری خود را خریداری کنند و صهیونیستها نیز، نیازهای اولیه اسرا را مرتفع نمی‌کنند.

مهمترین مطالبات اسرای فلسطینی توقف تفتیش، سرکوب و مرتفع کردن نیازهای اولیه آنان و بهبود نوع و مقدار غذاست.

اسرای فلسطینی در حال حاضر نیازمند مواد ضد عفونی کننده و شست‌وشو هستند، ولی صهیونیستها کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند؛ حتی اخیرا چندین ساعت، آب زندانها را نیز قطع کردند.

الاسیر تأکید کرد، از آغاز سال جاری میلادی، اسرای حاضر در عوفر که تعدادشان به 900 نفر می‌رسد، به شدت تفتیش و سرکوب می‌شوند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عوفر اسرای فلسطینی اعتصاب غذا اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عمر عساف» آزاده فلسطینی و یکی از اعضای ارشد «تشکل ملی دموکراتیک» در سخنانی به تشریح وضعیت وحشتناک اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت.

عساف گفت: من مانند هزاران فلسطینیِ بازداشت‌شده دیگر در دوران اسارت با گرسنگی، شکنجه و تعرض روزانه مواجه بودم. همچنین من مانند اسیران دیگر مورد قصور و کوتاهی پزشکی قرار گرفتم و ۲۹ کیلوگرم از وزن خود را طی ۶ ماه از دست دادم.

وی افزود: رژیم اشغالگر در حال حاضر اسیران را از مواد غذایی اساسی محروم می‌کند و مقدار اندکی غذا به آنان می‌دهد. درد و رنج‌هایی که من کشیدم در برابر آنچه هزاران اسیر اهل غزه متحمل می‌شوند بسیار ناچیز است. آن‌ها به صورت ویژه شکنجه می‌شوند.

عساف با تشریح وضعیت اسیران اهل غزه ادامه داد: اسیران غزه با سگ‌های پلیسی و نیروهای سرکوبگر مورد حمله قرار می‌گیرند و از نظر روحی شکنجه می‌شوند.

این آزاده فلسطینی افزود: باید در سطح سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایت علیه اسیران فلسطینی به ویژه اسیران اهل غزه اقدام صورت بگیرد.

کد خبر 6086840

دیگر خبرها

  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد + فیلم
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد