Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در کشور و خراسان جنوبی گفت: تفاوت‌های این نوع از کرونا با سایر انواع آن، سرایت پذیری بیشتر آن و مرگ و میر بالاتر آن است.

او افزود: این نوع از ویروس جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و علائم خود را زودتر بروز می‌دهد و به این دلیل باید زودتر به پزشک مراجعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی تصریح کرد: از جمله دلایل کم بودن تعداد موارد کرونای انگلیسی در استان، مراجعه زودهنگام بیماران به بیمارستان و تحت درمان قرار گرفتن آنان است که این امر می تواند بسیار موثر باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر انتقال بیماری بیشتر از طریق ارتباط افراد با یکدیگر انجام می‌شود و انتقال ویروس از طریق سطوح کمتر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید

کرونای انگلیسی ۲ نفر دیگر را در خراسان جنوبی گرفتار کرد

او ادامه داد: برای ابتلای شخص به کرونا می‌بایست هزار ویروس وارد بدن او شود و دلیل کم بودن میزان انتقال ویروس از طریق سطوح، تعداد کم ویروس روی آن ها است.

ضیایی با تأکید بر این که استفاده از دو ماسک برای پیشگیری از کرونا تا ۸۵ درصد از انتقال این بیماری جلوگیری می‌کند، گفت: استفاده از ماسک پارچه‌ای برای ثابت کردن ماسک‌های سه لایه روی صورت، راهکار خوبی جهت کاهش سرایت است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اظهار کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند نباید برای درمان از داروی آسپرین استفاده کنند و در صورتی باید این کار انجام شود که فرد قبلا این دارو را با تجویز پزشک مصرف کرده باشد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونای انگلیسی بخش عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تصادف زنجیره‌ای در محور ایلام-سرابله
  • تجمع مردم بیرجند در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره