Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:42:30 GMT

آلمان تمام نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۸۴۶

آلمان تمام نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، برلین از تصمیم خود برای تعطیل کردن نیروگاههای هسته ای آلمان تا قبل از پایان سال آتی میلادی خبر داده و اعلام کرده که برای رسیدن به این هدف به برخی نیروگاهها غرامت می دهد.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان اعلام کرده برای تعطیل کردن زودهنگام نیروگاه‌های هسته‌ای به چهار شرکت آب و برق به صورت مشترک ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد یورو غرامت می‌دهد.

آلمان قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ استفاده از انرژی هسته‌ای را به صورت کامل حذف کند. شش نیروگاه هسته‌ای این کشور که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا پیش از پایان سال آینده میلادی و قبل از پایان عمر اصلی خود خاموش خواهند شد.

در بیانیه مشترکی که وزارت‌خانه‌های محیط زیست و اقتصاد آلمان در این رابطه منتشر کردند تاکید شده که شرکت سوئدی «وانتفال» بیشترین مبلغ از این غرامت‌ها یعنی یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. بعد از آن به کمپانی‌های آلمانی RWE، EnBW و پرویسن الکترا به صورت مشترک یک میلیارد یورو پرداخت می‌شود.

این توافق باید در نهایت توسط هیئت مدیره این شرکت‌ها تصویب شود و مورد بررسی مقام‌های اتحادیه اروپا نیز قرار گیرد.

کد خبر 5162618

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای آلمان حفظ محیط زیست ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران سوریه روسیه برجام رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین تحريم اقتصادي روسيه شورای حکام آلکسی ناوالنی محمد بن سلمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا تقوی شامگاه دوشنبه در پی انتشار خبری مبنی بر مازوت‌سوزی نیروگاه شازند در فضای مجازی، در گفت و گو با ایرنا، افزود: طول هر یک از دودکش‌های نیروگاه بیش از ۲۳۰ متر است و ارتفاع بالا در هوای سرد باعث کاهش دما شده و بخاری که از دودکش بیرون می‌آید به صورت شبنم یا ابر در می‌آید.

وی ادامه داد: این مهم باعث شده تا برخی افراد گمان کنند که نیروگاه مازوت می‌سوزاند در صورتی که دود مازوت سیاه‌رنگ است و بخاری که هم اکنون از دودکش نیروگاه بیرون می‌آید سفید رنگ و شبیه به ابر است.

مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی با بیان اینکه نیروگاه شازند دارای ۲ دودکش است، بیان کرد: دودکش شمار ۲ که ویژه واحدهای سه و چهار است هم اکنون به دلیل تعمیرات این واحدها غیرفعال است و تنها دودکش شماره یک که ویژه خطوط یک و ۲ نیروگاه است فعالیت می‌کند و ابر سفید بر فراز این دودکش قابل مشاهده است.

تقوی اضافه کرد: سوخت مازوت در نیروگاه شازند با پیگیری‌های استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از سوی وزیر نیرو و شرکت توانیر از ۲۸ اسفندماه سال گذشته متوقف شده و در مدت یک هفته گذشته حتی یک قطره مازوت در این واحد مصرف نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود کانال‌های خبری یا فعالان فضای مجازی، بعد از اطمینان حاصل کردن از یک مسئله مهم اقدام به نشر اخبار کنند و از انتشار اخبار بی اساس و کذب پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است
  • برنامه‌ریزی‌های مدون برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های قدرت و راکتورهای داخلی
  • تولید ۲ تن کیک زرد به روش هیپ‌لیچینگ در سال گذشته