Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علی ثقفی در آخرین جلسه ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ که در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور و با حضور اعضای ستاد برگزار شد؛ عنوان کرد: مطلب اول در ترسیم مسیر کلی بیانیه لزوم توجه به افق راه و نقشه راه اصلی است و ما برای بیانیه گام دوم این مسئله را حتما در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: این کار فقط با بحث تربیت مدرس جوابگو نیست و می بایست ابتدا این موضوع را ترویج کنیم که افرادی بتوانند در خصوص بیانیه گام دوم محکم و متقن صحبت کنند. به همین خاطر تربیت مدرس باید از دانشگاه ها شروع شود تا بحث شناخت افق و نقشه راه بیانیه هر چه زودتر محقق شود. 

عضو ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این مهم اگر برای ما شاخص بشود، ما می‌توانیم افق های بعدی را هم مشخص کنیم. البته این قدمی هم را که تاکنون برداشته ایم باید جایابی و جانمایی کنیم و در این زمینه نقش کمیسیون‌هایی که در ستاد تشکیل شده؛ می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد. 

وی تصریح کرد: کمیسیون‌ها باید در کنار هم بحث نقشه راه را مشخص کنند و توسعه آنها بر روی نقشه بر اساس اصول 6 گانه مشخص شود. بنابراین حتما می بایست کمیسیون ها به کمک بحث بیانیه گام دوم بیایند و جایگاه و نقش بسیار مهم خود را برای ترسیم نقشه راه عملی بیانیه، که ما در بیانیه گام دوم به دنبال آن هستیم را ایفا کنند. 

ثقفی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌ها و محورهای مهم این است که می‌بایست تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها را مهیا و تجهیز کنیم برای تبیین اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، که این مهم از مسیر دانشگاه تحقق می‌یابد و این مسئله به سازماندهی اساتید نیاز دارد. 

وی عنوان کرد: در این مسیر نیاز به معلمانی داریم که بیایند و موضوع بیانیه را شرح دهند و فضا را آماده کنند تا مخاطب به صورت کلی در جریان بیانیه قرار بگیرد و این نیاز به مبلغ و مربی دارد؛ همچنین از نیازهای دیگر می توان به بحث مدرس اشاره کرد چرا که بیانیه عمیق و برخاسته از یک ذهن خاص است و این حتماً نیاز به تدریس دقیق دارد. 

ثقفی با اشاره به اینکه ما به محقق هم نیاز داریم؛ افزود: این یک عرصه بسیار وسیع است و مسئله تربیت محقق و پژوهشگر برای این کار بسیار مهم و ضروری است. 

وی افزود: محورهای بعدی مورد نیاز در تحقق بیانیه؛ تربیت مدیر است و ما باید مسئولین و مدیران را در جریان بیانیه گام دوم قرار دهیم چرا که مدیران نقش بسیار مهم تر از بقیه افراد دارد و او می‌تواند افراد دیگر را سازماندهی نماید. 

ثقفی افزود: یکی دیگر از محورهای بسیار مهم موجود در بیانیه مسئله تربیت معنوی است که حضرت آقا در بیانیه مسئله تربیت معنوی را جزء محورهای اصلی قرار داداند و فرمودند که مهمترین مطلب در این کار تحول معنوی است؛ یعنی محورهایی که در بیانیه ذکر شده است اگر مبتنی بر معنویت نباشد مسئله پیش نخواهد رفت و پایه هر کاری در این مسیر بحث معنویت است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیانیه انقلاب اسلامی فرهنگ انقلاب علی ثقفی گام دوم انقلاب بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد میرزایی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم برای اجرای طرح زندگی با آیه‌ها که در تکیه معاون الملک کرمانشاه با حضور جمعی از بزرگان و خادمان قرآنی این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از طرح‌های فاخر و تأثیرگذار در برنامه‌های ماه مبارک رمضان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها بود که در همه استان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح زندگی با آیه‌ها طی ماه مبارک رمضان، افزود: برای اجرای این طرح ۱۵۰ آیه منتخب از پر تکرارترین آیات قرآنی در لسانین امامین انقلاب انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه دلیل انتخاب این آیات را موضوعات مرتبط با جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: این جهاد به عنوان یک فریضه قطعی و فوری نباید روی زمین بماند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نیازمند شناخت و معرفت نسبت به مبانی انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی دارد.

وی ادامه داد: همچنین لازمه جهاد تبیین، دشمن شناسی و تدبیر در برابر نقشه‌های مختلف او است، بنابراین مهم‌ترین خاستگاه‌های کسب این شناخت و معرفت و حل مسائل مربوط به آن قطعاً قرآن کریم است.

حجت الاسلام میرزایی مدت زمان اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را سه سال اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح موضوعاتی از قبیل گفتمان سازی مفاهیم، کسب شناخت و معرفت، حفظ آیات منتخب، تدبیر در این آیات و در نهایت تربیت فعالان، کنشگران و مجاهدان عرصه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح طی ماه مبارک رمضان سال جاری روزانه سوالاتی مطرح و شرکت کنندگان به صورت پیامک جواب آن را پاسخ می‌دادند، بیان کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ هزار پیامک ارسال شد که از بین این شرکت کنندگان ۳۰۰ نفر به عنوان برنده معرفی و امروز نیز در این مراسم تجلیل شد.

کد خبر 6087677

دیگر خبرها

  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود