Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:04:42 GMT

آمریکا اقدامات چین در هنگ‌کنگ را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۱۴۴

آمریکا اقدامات چین در هنگ‌کنگ را محکوم کرد

آمریکا اقدامات چین برای تغییر سیستم انتخاباتی هنگ‌کنگ را یک حمله مستقیم به خودمختاری و روندهای دموکراتیک این دولت‌شهر دانست و اعلام کرد در تلاش است تا "اقدام جمعی ضربتی" را علیه نقض‌های حقوق بشری چین ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن اوایل روز جمعه قانونی را درخصوص تغییر کمیته انتخاباتی هنگ‌کنگ که رهبر این دولت‌شهر را انتخاب می‌کند و ارائه قدرت جدید به آن برای معرفی نامزدهای پارلمان پیشنهاد داد؛ اقدامی که سلطه رو به افزایش چین بر هنگ‌کنگ را محکم‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که قرار است در پارلمان چین به تصویب برسد بیش از پیش اپوزیسیون دموکراتیک هنگ‌کنگ را به حاشیه خواهد راند؛ اپوزیسیونی که به دنبال اعمال قانون امنیت ملی چین بر هنگ‌کنگ، لطمه‌های جدی دیده‌ است.  

"ند پرایس"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا حمله مداوم چین به نهادهای دموکراتیک در هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.

وی اقدامات پکن را یک حمله مستقیم به خودمختاری، آزادی‌ها و روندهای دموکراتیک هنگ‌کنگ دانست.

ند پرایس گفت: اگر این اقدامات اجرا شوند، به طرز شدیدی نهادهای دموکراتیک هنگ‌کنگ متزلزل و ضعیف می‌شوند.

وی افزود: واشنگتن در تلاش است تا متحدان و شرکا را گردهم آورد و آنها را مجاب کند تا به طور یکصدا بدرفتاری‌های چین با اقلیت‌های مسلمان در سین‌کیانگ و سرکوب صورت گرفته در هنگ‌کنگ را محکوم کنند.

این سخنگو تصریح کرد: فکر نمی‌کنم تاکنون کسی از واکنش بین‌المللی به آنچه در سین‌کیانگ رخ می‌دهد راضی بوده باشد. و دقیقا به همین خاطر است که ما به روش‌های مختلف جهان را برای متحد شدن در یک اقدام جمعی ضربتی تشویق می‌کنیم تا صریحا اعلام کنیم که این نوع نقض‌ها علیه حقوق بشر در سین‌کیانگ و دیگر نقاط جهان قابل تحمل نخواهند بود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ادعای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور مبنی بر اینکه چین در سین‌کیانگ مرتکب نسل‌کشی شده حمایت کرده و گفته است که آمریکا باید آماده شود تا پکن را به خاطر اقداماتش در سین‌کیانگ، سرکوب‌هایش در هنگ‌کنگ و تهدیداتش علیه تایوان تنبیه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین سین کیانگ هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم