Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@14:05:40 GMT

روحانی: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۲۷۵

روحانی: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

رییس جمهوری گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می توانند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا بود. در طول این مدت یعنی در یک سال و چند هفته گذشته، به صورت منظم جلسات ستاد را بدون تعطیلی برگزار کردیم و مصوبات داشتیم و هفته بعد یعنی بیست و سوم اسفند و هفته بعد آن یعنی ۳۰ اسفند نیز جلسه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم.

وی با بیان اینکه جایی که مراعات نمی‌شود، باید گله بکنیم و جایی که پروتکل‌ها رعایت می‌شود، باید تشکر کرد، اظهار داشت: سه هفته است که به جز یک استان که دچار مشکل شده است، آنهم از یک ویروس جهش‌یافته که به خاطر تردد مسافران از یک کشور همسایه بوده است، مابقی استان‌ها خوب عمل کرده‌اند. هم تیم درمانی و هم مدیریت استانی خوب عمل کردند و هم نیروهای انسانی بسیج شده و مردم نیز مراعات کردند.

رییس‌جمهور ادامه داد: امروز جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جاها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پر جنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمدهای خانوادگی، ترددهای خانگی و سفر بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آنها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آنها است.

به گفته رییس‌جمهور، نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند وگرنه دچار موج چهارم می‌شود که مشکلات زیادی برای فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید ولی خواهش می‌کنیم در ترددها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنند. ممکن است یکجایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند.

رییس جمهوری گفت: ما برای عید امروز مصوب کردیم سفر برای برای شهرهایی که قرمز و نارنجی است ممنوع است کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیروها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می کنند و مردم توجه کنند.

وی افزود: البته ما می دانیم یک بار روانی خاصی برای مردم است این یکسال و دوسال خانه نشینی ها، خستگی ها و  آثار روانی داشته است و برای بسیاری از کسب و کارها که یکسال است تقریبا به طور کامل تعطیل شده و فشارها زیاد است اما در عین حال اگر سفری انجام گیرد حتما در قرمز و نارنجی نباشد و بقیه جاها با مراعات صد درصد رعایت پروتکل و الا ما سلامت خود و جامعه را به خطر انداختیم .

روحانی اظهار داشت: یک نکته مهم وجود دارد ما یک سیستم و نظام سلامت در کشور داریم این نظام سلامت تاب آوریش تا حدی است یک شهری ۱۰ تا بیمارستان دارد چند هزار تخت دارد به هر حال از نظر تخت محدودیت هایی داریم تخت آی سی یو باز محدودیت های بیشتری دارد نیروی انسانی که می خواهد مراقبت ها را انجام دهد این نیروی ماهر یک توانی دارد یک شیفت می تواند کار کند نمی شودکه ما بگوییم این نیرو دو شیفت در روز کار کند بدون مرخصی، این شدنی نیست.

وی گفت: توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

ادامه دارد/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قرمز و نارنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و از مردم خواست همچنان جانب احتیاط و ایمنی را نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا هرمزگان و به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در سراسر استان هرمزگان از غروب امروز سه شنبه ۲۸ فروردین تشدید و تا فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم استان بر لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاطی تاکید کرد و افزود: باتوجه به همکاری خوب مردم، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان شاهد مخاطره جدی بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان نبودیم.

حسن‌زاده گفت: انسداد موقت مسیرهای روستایی رفع شده یا درحال بازگشایی همزمان با فروکش شدن جریان آبنما هاست همچنین آسیب ۱۴ پایه‌ی برق فشار ضعیف و ۱۰۰ پایه‌ی فشار متوسط رفع و تا ساعاتی دیگر برق ۳۰ روستا وارد مدار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ترمیم فیبر نوری رودان نیز خبر داده و گفت: آبگرفتگی شدیدی در معابر و مناظر گزارش نشده و شاهد دفع مناسب روان‌آب‌ها به ویژه در جزیره کیش با بیشترین حجم بارندگی هستیم.

حسن زاده درخصوص اسکان اضطراری نیز اشاره داشت: سالن‌های ورزشی، مدارس و سالن‌های ادارات آماده شده به ویژه در جزایر و تاکنون بیش از ۴۰ مسافر در قشم اسکان یافته‌اند.

وی بر اثر این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها احتمال تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمامی مناطق استان در آمادگی کامل هستند و با سرعت نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام می‌کنند و لازم است همچنان مردم استان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مسیرهای برون شهری خودداری نموده و از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از ساعات اولیه امروز شاهد شرایط ناپایدار جوی و دریایی در سطح استان بودیم و بر همین اساس هشدار هواشناسی و دریایی هنوز سطح قرمز اعلام شده است.

کد خبر 745256

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان