Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:38:30 GMT

برگزاری روز درخت کاری با غرس۲۰ هزار اصله نهال در خوی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۳۳۳

برگزاری روز درخت کاری با غرس۲۰ هزار اصله نهال در خوی

اکبرزاده شهردار خوی گفت: بمناسبت روز درختکاری ۲۰ هزار اصله نهال در پارک دلگشا و سطح شهرستان غرس میشود .

«محرم اکبرزاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت:  تعداد ۲۰ هزار اصله نهال در پارک ها، فضاهای های سبز و سطح شهر و حومه غرس می شود .

 

شهرداری خوی‌ در رابطه با احیای باغ تاریخی دلگشا افزود: در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی خود و ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز و تحقق مطالبات بخشی از شهروندان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ خوی، احیای این باغ با شکوه را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بااشاره به اینکه، این باغ (دلگشا) تابه امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: درنیمه اول سال آینده  به بهره برداری می رسدودراختیار گردشگران و شهروندان قرار می گیرد.

 

شهردار خوی تصریح کرد: باغ دلگشا دارای ویژگی‌های خاص خود بوده که در کنار کمربندی شهید سلیمانی قرار گرفته است، بنابراین در احیای این باغ تلاش می‌شود تا مجموعه امکانات تفریحی و رفاهی شهروندان پیش‌بینی شده و در این باغ هفت هکتاری برای استفاده عموم مردم اجرایی شود و علاوه بر آن تلاش می‌شود تا عمارت موجود در آن نیزبا توجه به عکسهایی که ازقدیم مانده  بازسازی شود.

 

وی افزود: بیش از ۵۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰۰ متر مکعب خاکریزی، ۱۲۵۰ متر طول سیستم آبیاری و  ۲۵۰۰ متر طول دیوار چینی در این پروژه انجام شده است .

 

اکبرزاده تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی گردشگری خوی و مجموعه فرهنگی تفریحی برای استفاده شهروندان با احیای این باغ شکل می‌گیرد.

 

وی همچنین خبراز احداث چهار پارک بزرگ دیگردرخوی خبردادوگفت: این چهارپروژه هم درنیمه اول سال ۱۴۰۰به بهره برداری می رسد.

 

شهردار خوی اضافه کرد: با حمایت های شورای محترم اسلامی شهر و تلاش مجموعه شهرداری سرانه فضای سبز شهری طی دوره پنجم شورا از ۴.۷ به ۸ رسیده که شاهد رشد افزایش بسیار خوبی در حوزه فضای سبز هستیم و تلاش می کنیم تا همچنان این سرانه افزایش یابد.

 

این مسئول در پایان گفت: پلاک کوبی درختان شهر همزمان با مراسم درختکاری آغاز شده است .

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجموعه فرهنگی تفریحی شهردار خوی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۱۰ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه گفت: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر «به اصفهان رو» برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ به شهروندان در نظر گرفته شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در این هفته برای تمام مقاطع سنی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این هفته ۱۰ عنوان برنامه شاخص در این منطقه برگزار می‌شود و تلاش کردیم این برنامه‌ها تمام مقاطع سنی با سلایق مختلف را پوشش دهد.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه هفته فرهنگی اصفهان افزود: جشن رویداد «اصفهان رو» برگرفته از شعر به اصفهان رو برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ شهرداری این کلان‌شهر به شهروندان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ای با محوریت لهجه و شعرهای اصفهانی، حتی ظرفیت‌های تاریخی و هویتی این منطقه در نظر گرفتیم، تصریح کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در ورزشگاه زیتون ویژه تمام مقاطع سنی بانوان از ۶ تا ۹۹ سال برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: پاتوق قصه‌خوانی به لهجه اصفهانی با حضور شهروندان منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های مجازی با عنوان «کشکول» و «اصفهان گنجینه تاریخی» در این منطقه ویژه هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه عکاسی یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این هفته است؛ در این مسابقه شهروندان می‌توانند عکس‌های چندین سال پیش خود که در کنار آثار تاریخی گرفته‌اند را همراه با عکسی که در حال حاضر در همان زاویه و با همان اثر تاریخی می‌گیرند، در این مسابقه شرکت دهند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: به نفرات برتر در این مسابقه هدیه اهدا می‌شود، همچنین آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است که ثبت نام از شهروندان علاقه‌مند، در فرهنگسراهای استاد همایی و استاد شریعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هفته فرهنگی اصفهان، هفته‌ای پربار باشد و برنامه‌های در نظر گرفته شده، مورد رضایت شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

کد خبر 747316

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی