Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@09:27:49 GMT

«پزشک قلابی» در دام پلیس فتای اردبیل گرفتار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۵۰۳

«پزشک قلابی» در دام پلیس فتای اردبیل گرفتار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قهرمان طالع از دستگیری پزشک قلابی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: با دریافت گزارشات متعدد در خصوص کلاهبرداری، اخاذی و فریب کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد و گذاشتن پست‌ها و تصاویر خاص و معرفی خود با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، پرونده در دایره قضائی پلیس فتا به جریان افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پی بررسی‌های اولیه مشخص شد که این شیاد سایبری با ایجاد صفحات جعلی و معرفی خود به عنوان پسر یکی از مقامات استانی در قالب دندانپزشک، مشاور تحصیلی و پزشک مشغول برقراری ارتباط با کاربران و مخصوصاً بانوان کرده و به بهانه‌های مختلف از آنان اخاذی و درخواست وجه می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل اظهار کرد: اقدامات فنی و پلیسی افسر پرونده مشخص کرد که این شخص یکی از متهمین حرفه ای و تحت تعقیب پلیس بوده که سابقه فعالیت در حوزه جرایم سایبری را نیز دارد.

قهرمان طالع گفت: افسران سایبری با ردگیری محل اختفا و با هماهنگی مقامات قضائی متهم را در یک عملیات پلیسی در منزل پدری خود به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند و با تکمیل پرونده در اختیار قانون قرار دادند.

وی عنوان کرد: متأسفانه کاربران فضای مجازی بخصوص دختران و زنان با دریافت پیام‌های عاطفی و مشاهده تعدادی عکس و فیلم جذاب سریع گمراه شده و با باور اینکه شخص صاحب پیج در شبکه‌های اجتماعی همان شخصی است که ادعا می‌کند فریب خود با برقراری ارتباط باعث فروپاشی بنیان خانواده و سوئ استفاده از خودشان می‌شوند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها می‌توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کد خبر 5162782

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل پلیس فتای اردبیل فضای مجازی متهم اینترنتی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیوع کرونا گرگان شیراز اردبیل شهرستان کرج عکس استانها کاشت نهال و درخت مشهد قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به انفجار کنسولگری ایران در فرانسه / انتحاری قلابی بازداشت شد

 یک مرد تهدیدکننده به انفجار انتحاری در کنسولگری ایران در فرانسه، بازداشت شد.

به گزارش صدای ایران ، پلیس فرانسه گفت مردی که با تهدید انفجار نارنجک و فعال کردن کردن کمربند انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، بازداشت شده است. این اتفاق دیروز روز جمعه (۳۱ فرودرین)  رخ داد.

به نوشته یورونیوز،  به گفته پلیس، این فرد حامل هیچ گونه مواد منفجره‌ای نبوده و پس از مذاکره، خود را تسلیم کرده است.

شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند این مرد در حوالی ساعت یک و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی وارد کنسولگری شده و تهدید کرده که خودش را منفجر می‌کند.

مأموران بی‌آر‌آی، نیروهای ویژه پلیس فرانسه بلافاصله وارد منطقه شده و دورتادور ساختمان سفارت و کنسولگری ایران واقع در منطقه ۱۶ پاریس را محاصره کردند. 

فرد دستگیر شده که حدودا ۶۰ ساله است، در ماه سپتامبر گذشته نیز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف به کنسولگری ایران بازداشت شده بود.

او به خاطر این اقدام، به هشت ماه زندان قطعی و دو سال زندان تعلیقی و نیز ممنوعیت سفر به پاریس محکوم شده بود.

به گفته دادستانی پاریس، مظنون در ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر هنگام خروج از کنسولگری ایران، جایی که گفته می‌شود «تهدید به اقدام خشونت‌آمیز» کرده بود، دستگیر شد.

دادستانی تصریح کرد: «این مرد به تنهایی بیرون آمد و در این مرحله هیچ گونه مواد منفجره‌ای نه نزد وی و نه در محل مشاهده نشد.»

دادستانی گفته که تحقیق و بررسی‌ برای روشن شدن وضعیت حقوقی این فرد ادامه دارد.

پلیس در هشداری که در ایکس همرسان کرد، نوشت که عملیات در خیابان فره‌نل، یعنی خیابانی که کنسولگری ایران در آن قرار دارد، در جریان است و از شهروندان خواست از محل دور شوند.

لوران نونز، فرمانده پلیس پاریس گفت که با وقوع این رویداد، مقامات کنسولگری ایران با پلیس تماس گرفته و درخواست مداخله کرده‌اند.

«اکتو ۱۷»، رسانه حوادث فرانسه به نقل یک منبع پلیس گفت که کنسولگری ایران به پلیس اجازه نداده است که برای انجام تحقیقات و اطمینان از امنیت، وارد ساختمان شود.

این رسانه همچنین نوشت که فرد مهاجم گفته می‌خواهد انتقام برادر کشته‌شده‌اش را بگیرد. آرمین عارفی، خبرنگار مجله لوپوئن از قول یک منبع در کنسولگری، در ایکس نوشت که این مرد پس از گرفتن مقداری آب و شیرینی، خود را تسلیم کرده است.

خطوط ۶ و ۹ مترو پاریس نیز بنا به ملاحظات امنیتی در پی این رویداد بسته شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری روانشناسِ روانی که مسلح بود
  • تهدید به انفجار کنسولگری ایران در فرانسه / انتحاری قلابی بازداشت شد
  • استرداد ۵۰۰ میلیون ریال وجه مسروقه به مالباخته در نیکشهر
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان