Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با نخست وزیر ارمنستان درباره اهمیت اجرای قانون با وی صحبت و از سازش قره باغ استقبال کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت رعایت اجرای قانون و روابط دموکراتیک تاکید و به مساله حمایت مداوم آمریکا از تحولات روند دموکراتیک در ارمنستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا همچنین از اقدامات در راستای کسب سازش سیاسی با ثبات در قره باغ نیز استقبال کرد.

بحران سیاس در ایروان پس از آن ایجاد شد که معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان اظهارات مناقشه برانگیز نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور را درباره ناکامی سامانه‌های موشکی دفاع هوایی روسی در جریان درگیری‌های قره باغ مورد تمسخر قرار داد.

این مساله باعث شد تا یکسری از مقام‌ها از ارتش ارمنستان اخراج شوند. نیروهای مسلح ارمنستان نیز در بیانیه‌ای خواستار استعفای پاشینیان شدند.

نخست وزیر ارمنستان نیز این اقدام را تلاش برای کودتا عنوان کرد و از حامیانش خواست تا به خیابان‌ها بیایند. اپوزیسیون نیز موانع و چادرهایی را در نزدیکی پارلمان ارمنستان برپا کرده و خواستار استعفای پاشینیان شدند.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری ارمنستان نیز با اشاره به این تحولات در ارمنستان گفت: استفاده از موشک‌های اسکندر روسی در جریان درگیری‌های قره باغ ثبت نشده و اظهارات پاشینیان را درباره ناکارآمدی این سامانه‌های دفاع موشکی شبیه به یک "قصه" دانست.

روز دوشنبه نیز شبکه خبری آرمن‌پرس از قول یکی از سخنگوهای پاشینیان گزارش کرد، نخست وزیر پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به این نتیجه رسید که درباره این موشک‌ها، گزارش‌های غلطی را دریافت کرده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا نخست وزیر قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش