Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز، شنبه، در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا بود. در طول این مدت یعنی در یک سال و چند هفته گذشته، به صورت منظم جلسات ستاد را بدون تعطیلی برگزار کردیم و مصوباتی داشتیم. هفته بعد یعنی ۲۳ اسفند و هفته بعد آن یعنی ۳۰ اسفند نیز جلسه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم.

وی با بیان این‌که جایی که مراعات نمی‌شود، باید گله بکنیم و جایی که پروتکل‌ها رعایت می‌شود، باید تشکر کنیم، اظهار کرد: سه هفته است که به جز یک استان که دچار مشکل شده است، آن هم از یک ویروس جهش‌یافته که به خاطر تردد مسافران از یک کشور همسایه بوده است، مابقی استان‌ها خوب عمل کرده‌اند. هم تیم درمانی و هم مدیریت استانی خوب عمل کردند و هم نیروهای انسانی بسیج شده و مردم نیز مراعات کردند.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جاها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پرجنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان این‌که در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمدهای خانوادگی، ترددهای خانگی و سفر بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آنها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آنها است.

به گفته رئیس جمهوری، نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند وگرنه دچار موج چهارم می‌شویم که مشکلات زیادی برای فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت مردم شب عید، خرید نروید ولی خواهش می‌کنیم در ترددها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنند. ممکن است در جایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند.

رئیس جمهوری گفت: ما امروز برای عید مصوب کردیم سفر برای برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. کسی برنامه‌ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیروها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می‌کنند و مردم توجه کنند.

وی افزود: البته ما می‌دانیم یک بار روانی خاصی برای مردم است این یک سال و دوسال خانه نشینی‌ها، خستگی ها و  آثار روانی داشته است و برای بسیاری از کسب و کارها که یک سال است تقریبا به طور کامل تعطیل شده و فشارها زیاد است اما در عین حال اگر سفری انجام گیرد حتما در شهرهای قرمز و نارنجی نباشد و بقیه جاها با مراعات صد درصد رعایت پروتکل باشد وگرنه ما سلامت خود و جامعه را به خطر انداختیم.

روحانی با یادآوری تاب‌آوری نظام سلامت کشور گفت: یک شهری ۱۰ تا بیمارستان و چند هزار تخت دارد، به هر حال از نظر تخت محدودیت‌هایی داریم. تخت آی‌سی‌یو محدودیت‌های بیشتری دارد. نیروی انسانی که مراقبت‌ها را انجام می‌دهد این نیروی ماهر توانی دارد، یک شیفت می‌تواند کار کند؛ نمی‌شود ما بگوییم این نیرو دو شیفت بدون مرخصی در روز کار کند. این شدنی نیست.

وی گفت: توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 588970 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا دولت دوازدهم حسن روحانی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است

ایسنا/یزد فرماندار یزد تاکید کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با متخلفان صنفی که رعایت شئونات این ماه مبارک را نمی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

سیدمحمدرضا مدرسی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید تعدادی از واحدهای صنفی که با همراهی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان و نمایندگان اداره کل صمت و دستگاه های نظارتی شهرستان انجام شد، گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت، تقویت فرهنگ‌ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان است تا بتوان قدمی جهت اشاعه تفکرات و تبیین ماه نزول قرآن برداشت.  

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان و همزمان با اعیاد نوروزی طرح تشدید بازرسی از صنوف متخلف و هنجارشکن در دستور کار پلیس اماکن قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اداره صمت، میراث فرهنگی، فعالین گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، ستاد امر به معروف انجام و هماهنگی های لازم با واحدهای صنفی مربوطه برای رعایت حرمت ماه رمضان و ایام عید نوروز انجام شده بود که خوشبختانه اکثر واحدهای صنفی نیز همراهی خوبی دارند که از آنها قدردانی می‌کنیم.   

فرماندار اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم  دانست و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار فرمانداری و اتاق اصناف قرار دارد و قطعا با هرگونه هنجار شکنی یا تخلف صنفی در ایام نوروز برخورد خواهد شد.

مدرسی افزود: همه رستوران ها و  اغذیه فروشی‌ها موظف به رعایت کشیک‌های رمضانیه و ضوابط ابلاغی هستند از این رو فعالیت این واحدها در حد فاصل پایان سحر تا افطار ممنوع است و همه دستگاه های مرتبط در راستای رعایت شأن و حرمت ماه رمضان، ضوابط ابلاغی خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: حفظ حرمت نوامیس مسلمین، خط قرمز امت اسلامی است