Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شیراز، محمدرضا امیری در بازدید میدانی از سکونتگاه های غیررسمی و همچنین روستاهای اطراف شهر شیراز که با هدف بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز با حضور دادستان مرکز استان و تعدادی از مدیران شهری و استانی صورت گرفت افزود: شناسایی متخلفین در تفکیک و فروش غیرقانونی اراضی و معرفی آنان به دادستانی و فرمانداری در حال حاضر یک اولویت و ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز در نشست اضطراری که به دنبال بازدید میدانی از سکونتگاه های غیر رسمی و اراضی حومه شهر در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، افزود: تشکیل کمیته دائمی هر دو هفته یک بار برای بررسی مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل جلسه خواهد داد و تمام موارد شناسایی شده، ارزیابی و واکاوی خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از سوی شهرداری، امور اراضی و راه و شهرسازی، از سوی کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین محاکم قضایی و برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرد.

مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این نشست، وضعیت باغ شهری ها و تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین های زراعی با هدف تغییر کاربری را نگران کننده توصیف کرده و ساماندهی مشاوران املاک غیرمجاز منطقه را ضروری دانست.

دادستان مرکز استان از واگذار نشدن انشعابات باغ شهری های غیر مجاز و برخورد قضائی با مدیران متخلف در این حوزه سخن گفت و افزود: پلمب بنگاه های املاک غیرمجاز و متخلف، توسط اتحادیه مشاوران املاک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست امیرحسین جمشیدی؛مدیرکل دفتر فنی استانداری اظهار داشت: با تاکیدات استاندار و با هدف ساماندهی ساخت و سازهای مجاور روستاهای اطراف شیراز،طرح‌های هادی این روستاها بازنگری و برخی مناطقی که خارج از طرح هادی ایجاد شده اند، با رعایت الزاماتی که حداقل شرایط را داشته باشند، به طرح هادی الحاق خواهند شد. جمشیدی اظهار داشت: برای پاسخ به نیاز مسکن، مناطق مستعد ایجاد محیط مسکونی شناسایی و به این منظور اختصاص داده خواهد شد.

 در این نشست، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز با اشاره به وسعت حریم شهر شیراز، از دشواری های کنترل ساخت ساز در این محدوده وسیع سخن گفت و خواستار مشارکت همه دستگاه های مسئول در امر کنترل ساخت ساز و حفظ اراضی زراعی و باغ ها اظهار داشت: شهرداری آمادگی لازم برای ساماندهی حریم شهر را دارد.

نوذر امامی؛ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در حاشیه شهر شیراز و روستاهای اطراف بر ضرورت حمایت جدی و اختصاص امکانات کافی از سوی شهرداری و سایر دستگاه ها برای کنترل وضعیت موجود تاکید کرد..

از دیگر تصمیمات این بازدید، شناسایی افراد سودجو و فرصت طلب که اقدام به تفکیک و فروش غیرمجاز اراضی می کنند، توسط پلیس امنیت اقتصادی و قرارگاه احمد بن موسی بسیج سپاه پاسداران و معرفی آنان به فرمانداری و دستگاه قضایی بود.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی شیراز تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی شیراز اخبار کنکور ساخت و سازهای غیر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه میانگین اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در استان حدود ۴۵.۲ درصد است که باید تا نیمه تابستان به بیش از ۶۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال با موضوع قانون جامع حدنگار (کاداستر)، با اشاره به آخرین روند اجرای طرح کاداستر در استان، اظهار کرد: تا اواخر اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش ثبت اسناد استان، در یک ماه اخیر این آمار با رشد بیش از پنج درصدی به ۴۵.۲ درصد رسیده است.

وی میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: از مسئولین دستگاه‌های ذیربط انتظار داریم این آمار تا نیمه‌های تابستان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۱۲۰۰ فقره دستور موقت و ۳۰۰ فقره احکام قطعی برای برخورد با تغییرکاربری‌ها در سطح استان صادر شده و یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی در رابطه با صیانت از منابع آبی در استان نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود.

کرمی در ادامه ضمن هشدار جدی به دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه‌های غیرمجاز و… هستند جرم محسوب شده و دستگاه‌هایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 745289

دیگر خبرها

  • شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه مداخله کند
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور