Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی افزود: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم.
وی ادامه داد: بر همین راستا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی برای تزریق واکسن کرونا پس از کادر درمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ضامنی در مورد این درخواست گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: به رغم رعایت همه پروتکل های بهداشتی در این بخش، اما به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا باشیم.
ضامنی در خصوص این درخواست تاکید کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی امری مهم و اجتناب ناپذیر است و از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم این افراد با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آنها در کنترل چرخه انتقال ویروس خواهشمند است دستور فرمائید؛ در فرایند تزریق واکسن، رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر پزشکی و درمان که در جبهه نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اکنون با احتساب رانندگان تاکسی، ون و اتوبوس ۴۰۰ هزار نفر در بحث حمل و نقل عمومی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، تا کنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده‌اند.

درخواست برای تزریق واکسن کرونا از سوی اصناف طی روزهای اخیر افزایش یافته و این درحالیست که بنا بر تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان و سالمندان در اولویت اصلی دریافت واکسن کرونا هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش در توئیتی تصریح کرد:‌ هیچ تغییری در برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نمی‌شود و جز برای کادر درمان و سالمندان که در معرض خطر قرار دارند، واکسیناسیون «وی آی پی» (VIP) برای افراد و اقشار ویژه نخواهیم داشت.

کیانوش جهانپور در توییت نوشت: تلقیح واکسن کرونا به کادر درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاهها در هفته جاری به ۱۱۰ هزار دوز خواهد رسید، تزریق واکسن افراد مشمول فاز۱ تا نوروز انجام می شود، هیچ تغییری در اولویت بندی برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نخواهد شد، VIP نخواهیم داشت، لطفا تقاضا نفرمایید.

واکسیناسیون کرونا در ایران همزمان با دهه فجر و از روز ۲۱ بهمن با واکسیناسیون حدود ۱۰ هزار نفر از کادر درمان با اولویت کارکنان بخش های آی سی یو شروع شد.

بعد از آن بر اساس اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون حدود ۱۰۰ هزار نفر از کادر درمان در مرحله دوم واکسیناسیون شروع شد که البته در این مرحله قرار است علاوه بر کادر درمان گروه های آسیب پذیر دیگری از جمله سالمندان، معلولان و جانبازان نیز مشمول این واکسیناسیون قرار گیرند. بر همین اساس واکسیناسیون سالمندان نیز از روز پنجشنبه هفتم اسفند با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان کهریزک شروع شد.

سازمان غذا و دارو تاکنون برای پنج واکسن خارجی مجوز مصرف اضطراری صادر کرده است، اولین آنها واکسن اسپوتنیک وی بود. بعد از آن مجوز مصرف اضطراری برای سه واکسن دیگر شامل واکسن کوواکسین ساخت موسسه باهارات بیوتک هند، واکسن آسترازنکا - آکسفورد تولیدی R-pharm روسیه و واکسن آسترازنکا - آکسفورد ساخت شرکت SKBio کره جنوبی را صادر کرد.

آخرین واکسن خارجی که سازمان غذا و دارو برای آن مجوز مصرف اضطراری در ایران صادر کرده، واکسن شرکت سینوفارم چین است.  سازمان غذا و دارو چهارم اسفند مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط واکسن BBIBP-corV ساخت شرکت سینوفارم چین را صادر کرد تا سبد خرید مستقیم واکسن کرونا در کشور از پنج منبع خارجی مشخص شود.   علاوه بر تلاش برای تولید واکسن کرونا در کشور که به گفته وزیر بهداشت بهار سال آینده وارد بازار می شود.  واردات حدود ۱۶.۸ میلیون واکسن از سبد کوواکس نیز قرار است در بهار سال آینده به کشور انجام شود.

1071

برچسب‌ها ویروس کرونا مرتضی ضامنی واکسن کرونا پروندهٔ خبری کرونا و حمل و نقل شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا اخبار کنکور حمل و نقل عمومی کادر درمان مصرف اضطراری واکسن کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل