Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا با اشاره به برنامه‌های نوروزی این شبکه در نشست خبری امروز شنبه ۱۶ اسفندماه که به صورت آنلاین برگزار شد، بیان کرد: برنامه «طنز و ترانه» را در نوروز ۱۴۰۰ داریم که تلفیقی از نمایش‌های طنز و ترانه‌های مورد علاقه شنوندگان است و ۱۲ بازیگر و ۶ نویسنده برای آن کار می‌کنند، مجری این برنامه فریبا باقری و کارگردان ساجد قدوسیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «لبخند ایران» کاری مشترک با مراکز استانی صداوسیماست که از ۱۳ مرکز برنامه‌های تولیدی با رویکرد طنز برای نوروز دریافت شده است، این کار در یک برنامه هرروزه در نیم ساعت روی آنتن می‌رود.

افتخاری با اشاره به یک مسابقه تصریح کرد: مسابقه «دو به دو» را داریم که یک مجله نمایشی از گروه سیاسی است و با توجه به انتخابات آماده می‌شود.

وی به یک برنامه موسیقایی اشاره و عنوان کرد: برنامه‌ای در حوزه موسیقی داریم که درباره موسیقی‌های محلی نوروزی در بخش‌های مختلف کشور صحبت شده و توضیح داده می‌شود که نغمه‌های فولکلور چگونه به‌وجود آمده‌اند.

سفر با «ایرانگشت» به سراسر ایران

افتخاری در ادامه گفت: سفر همچنان برای همه خطرآفرین خواهد بود با این حال برنامه مستند «ایرانگشت» را داریم که با قطعات نمایشی شنوندگان را به نقاط مختلف ایران می‌برد که هرروز ساعت ۱۹ پخش می‌شود. همچنین برنامه «۱۴۰۰ منهای یک» مجموعه مستند است که از زاویه طنز به اتفاقات سال ۹۹ می‌پردازد.

وی به دیگر برنامه‌های موسیقی محور اشاره و عنوان کرد: مجموعه‌ای موسیقی محور با نام مسابقه «چتر ترانه» را ویژه نوروز در یک بسته ۶۰ دقیقه‌ای طراحی کرده‌ایم، این مسابقه در نوروز با برنامه روتین متفاوت است و مهرداد یکتا، محمدرضا عیوضی و مازیار عصری داوران هستند. همچنین «آوای بهار» برنامه شعر و موسیقی است که هرروز ساعت ۱۶ در ایام نوروز روی آنتن می‌رود و ترکیبی از اشعار بهاری است. برنامه موسیقی محور دیگری به نام «گرامافون» داریم که به صورت روتین روی آنتن می‌رود و به صورت ویژه برای نوروز و با محور ترانه‌های قدیمی پخش می‌شود.

مجموعه‌های نمایشی طنز

مدیر رادیو صبا به همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش اشاره و عنوان کرد: «نقل و نبات» را با کارگردانی مینو جبارزاده تدارک دیده‌ایم که از ۲۱ اسفند پخش آن آغاز می‌شود. برنامه «نوروز پشت خاکریز» را داریم که به خاطرات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و این مجموعه هم شکل نمایشی دارد. «من و حشمت» هم از تولیدات شبکه صبا است و با محور فضای مجازی در ایام کرونا و شوخی با این اتفاقات تولید می‌شود. مجموعه برنامه‌ای هم داریم که امیرحسین مدرس در آن مروری بر افسانه‌های ایرانی در حوزه نوروز دارد. همچنین کار دیگری هم به شکل نمایشی با عنوان «کلاس اول ب» داریم که با داستان‌های نوروزی شوخی می‌کند.

وی درباره برنامه‌های مناسبتی شاد نیز گفت: «الهیه» برای شب‌های میلاد ائمه و «بخوان به نام او» ویژه برنامه مبعث و «گل نرگس» هم ویژه برنامه نیمه شعبان است.
در این نشست آنلاین همچنین تیتراژ برنامه «همسفر صبا» رونمایی شد.

افتخاری در بخش دیگر درباره یکی از رویکردهای سال جدید رادیو صبا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما برای سال آینده جذب و تربیت نویسنده و مجری اختصاصی برای برنامه‌های طنز رادیو است. تمهید ما برگزاری یک مسابقه بزرگ در حوزه نویسندگی و اجرای طنز است.

تصویری کردن برنامه‌های رادیو

مدیر رادیو صبا در ادامه درباره تصویری بودن برخی از برنامه‌های رادیو صبا عنوان کرد: «زیر چتر ترانه» و «طنز و ترانه» به صورت تصویری ضبط شده است. صحبت‌هایی با شبکه نسیم داشتیم که به صورت مشترک برنامه‌ای را برای مخاطب ارائه کنیم و از ظرفیت‌های تصویری هم استفاده کنیم.

وی درباره تولیدات جذاب‌تر با توجه به علاقه مردم به طنز بیان کرد: با توجه به شرایطی که فراهم است از فشارهای پاندمی کرونا و معیشتی مردم به فضای شاد و مفرح نیاز دارند و ما هم مسئولیت خود را دوچندان دیدیم و از آذرماه بررسی کاملی را انجام دادیم. کنداکتور جدیدی را بعد از تعطیلات و از ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم.

مدیر رادیو صبا در بخشی دیگر درباره رویکردهای سال ۱۴۰۰ گفت: تمام تلاش ما این است که در پایان تابستان میزان مخاطب را دوبرابر کنیم.

وی در پایان با اشاره به یکی از چالش‌های این شبکه توضیح داد: یکی از آفت‌های رادیو امروز این است که یک صدا را از چند شبکه می‌شنویم و یکی از ایده‌های ما این است که از نیروهای دیگر شبکه‌ها استفاده نکنیم تا صدای این رادیو هویت مشخصی داشته باشد.

کد خبر 5162781 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا افتخاری رادیو صبا نوروز ۱۴۰۰ فیلم سینمایی تئاتر ایران جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک فیلم کوتاه سریال ایرانی رادیو سلامت موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی آلبوم موسیقی ویروس کرونا حضور هنر ایران در جهان مسعود ده نمکی شبکه پنج سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیر رادیو صبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست آغاز طرح عملیاتی جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت : ما در مناطق هشت گانه شهر با مشکلاتی مواجه هستیم که رفع آنها کار جهادی و عملیاتی می‌طلبد.

وی افزود: انجام امور شهر از جمله رسیدگی به آسفالت، نظافت و جمع آوری زباله، رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز، ساماندهی صدور پروانه‌های ساختمانی، توسعه فضای سبز و ... وظیفه ذاتی شهرداری است، اما در این برنامه قرار است طی یک برنامه جهادی و متمرکز این اقدامات در سطح وسیع‌تر و گسترده تری صورت گیرد، طوری که تغییرات شهر برای مردم ملموس باشد.

وی افزود: در کنار گستردگی و تشدید اقدامات، برخی برنامه‌های جدید هم در این طرح انجام می‌شود، از جمله برون سپاری نظافت برخی مناطق به بخش خصوصی که در ارتقاء کیفیت کار‌ها اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین در این برنامه پیگیر برخی طرح‌های سرمایه گذاری در مناطق خواهیم بود که چهره شهر را متفاوت خواهد کرد.

نوروزی گفت: شروع این برنامه از منطقه پنج شهرداری است که با انباشت عقب افتادگی همراه بوده و از وسعت و جمعیت بسیاری هم برخوردار است.

وی از تداوم اجرای این برنامه در هشت منطقه شهرداری در سال جاری خبر داد و افزود: با اجرای این برنامه شاهد تغییرات ملموس در چهره شهر تا پایان سال خواهیم بود.

شهردار کرمانشاه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، از پیگیری راه اندازی شهربازی کرمانشاه خبر داد و افزود: متاسفانه این پروژه مشکل حقوقی دارد و تا زمان رفع این مشکل عملا نمی‌توان اقدامی انجام داد.

وی افزود: سابق بر این با شکایت صورت گرفته از پیمانکار پروژه، رای قضایی گرفتیم، اما متاسفانه دادگاه تجدید نظر ایراد شکلی گرفته و دوباره پرونده دچار مشکل شده است.

نوروزی گفت: در جلسات با مسئولین دستگاه قضا، قرار شده رسیدگی به این پرونده خارج از وقت در دستورکار قرار گیرد تا بتوانیم هرچه سریعتر پروژه احداث شهربازی جدید کرمانشاه را آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری مسئولین استان پروژه شهربازی مدرن کرمانشاه تا پایان سال کلنگ زنی شود.

شهردار کرمانشاه به سرانه فضای سبز شهر هم اشاره و با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای سبز ۱۷ مترمربع است است، گفت: در کرمانشاه این سرانه حدود ۱۰.۵ مترمربع است که از طرق مختلف پیگیر افزایش آن هستیم.

نوروزی گفت: علاوه بر احداث و افتتاح بوستان‌های مختلف، مهمترین اقدام ما در این زمینه احداث پارک جنگی در اراضی جنوب شهر است.

وی افزود: این اراضی حدود ۳۱۶ هکتار است که پیگیر اجرای آن هستیم و قطعا با بهره‌برداری از آن سرانه فضای سبز شهر به میزان محسوسی افزایش خواهد یافت.

شهردار کرمانشاه گریزی هم به موضوع پارکینگ‌های متخلف شهر داشت و افزود: در بحث قیمت که باید تعزیرات و اتحادیه مربوطه و ... ورود کنند، اما در خصوص افراد سودجو که برخی مناطق شهری را بدون مجوز تبدیل به پارکینگ کرده اند، با دستور دادستانی با ین افراد برخورد شده و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی افزود: قطعا به هیچکس اجازه نخواهیم داد که معابر و فضا‌های عمومی شهر را به هر عنوان اشغال کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شوخی گلزار با مردم
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح