Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:51:48 GMT

بازداشت صد هزار مهاجر در مرز جنوبي آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۰۷۹

بازداشت صد هزار مهاجر در مرز جنوبي آمريکا

خبرگزاری آریا- از آغاز به کار دولت بایدن تاکنون، مأموران مرزی آمریکا در مرز جنوبی این کشور، بیش از صد هزار مهاجر را بازداشت کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، مأموران مرزی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به صد هزار مهاجر را در مرز مکزیک بازداشت کرده اند. این بیشترین تعداد مهاجرانی است که در ماه فوریه- از سال 2006 تاکنون- بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمار بالای مهاجران بازداشتی در مرز آمریکا نشان دهنده افزایش شمار مهاجرانی است که خود را به آمریکا می‌رسانند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند بخشی از سیاست‌های مهاجرتی محدودکننده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را ابطال کند که مشوق مهاجرت از آمریکای لاتین شده است.
افزایش شمار کودکان مهاجر بدون سرپرست در مرز جنوبی آمریکا در هفته‌های اخیر دولت بایدن را وادار کرده است به اقدامات خود برای اسکان این کودکان مهاجر و تعیین سرنوشت آن‌ها سرعت بخشد.
در ماه ژانویه، 78 هزار مهاجر در آمریکا بازداشت شدند، که به مراتب کمتر از تعداد مهاجران بازداشتی در ماه فوریه بوده است.
مأموران مرزی آمریکا روز چهارشنبه بیش از 4500 مهاجر را در حال عبور از مرز‌های این کشور بازداشت کردند که نشان می‌دهد روند ورود غیرقانونی مهاجران در ماه مارس نیز ممکن است ادامه یابد.
سیاست مهاجرتی بایدن با انتقاد جمهوری خواهان مواجه شده است و روز جمعه، کوین مک کارتی نماینده ارشد جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، با ارسال نامه‌ای به بایدن، از او درخواست ملاقات برای بحث درباره این موضوع کرد و گفت رویکرد مهاجرتی بایدن، مسئله‌ای به شدت نگران کننده است.
در نامه مک کارتی آمده است: ما باید به بحران مرزی خود اذعان کنیم و با قاطعیت مهاجران مکزیکی و سایر کشور‌های آمریکای مرکزی را از سفر خطرناک به مرز جنوبی آمریکا منصرف سازیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازداشت مهاجر هزار مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: نتیجه رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره به رسمیت شناختن فلسطین و وتو آمریکا در هفته گذشته قابل پیش‌ بینی بود. اگرچه کشورهای اروپایی به‌طور فزاینده ای از دولت فلسطینی حمایت می‌کنند، آمریکا هنوز مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. چرا؟

رمزی بارود روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل, ستون نویس تارنمای میدل ایست مونیتور به چهار دلیلی که نماینده آمریکا در سازمان ملل این قطعنامه را وتو کرد، پرداخته است.

یک، محور سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه هنوز اولویت‎های اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) است. از آنجایی که صهیونیست‌ها با ایده تشکیل دولت فلسطینی مخالف هستند یا هرگونه احقاق اساسی‎ترین حقوق فلسطینی‎ها را رد می‎کنند، رئیس‎جمهور ضعیف آمریکا هم نه شجاعت و نه تمایل دارد که با موضع تل‌آویو مخالفت کند.

دوم، این واقعیت که رژیم صهیونیستی رای دادن به فلسطین را معادل پاداش دادن به تروریسم با ایجاد یک دولت فلسطینی می‎دانست، نوعی گفتمان سیاسی را ایجاد کرد که رای مثبت آمریکا، یا امتناع از رای دادن، را به حمایت از این به اصطلاح تروریسم تبدیل می‎کرد.

سوم، جو بایدن ‎نمی‌توانست تنها چند ماه مانده به یکی از مناقشه ‌برانگیزترین انتخابات تاریخ آمریکا از لحاظ سیاسی از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت کند. به‌ویژه اینکه حزب جمهوری‎خواه نشان داده که حمایتش از اسرائیل کور و بی قید و شرط است. آنها همچنین آماده هستند تا از هر گونه اظهارنظری - چه رسد به اقدام - بایدن و مقامات او علیه تل‌آویو بهره‎برداری انتخاباتی کنند.

بیشتر بخوانید:‌ پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه غزه قوی‌تر از همیشه بازمی‌گردد | فلسطین در جنگ روایت‌ها پیروز شد راز پیروزی مقاومت در شجاعیه انزوای بیش از پیش واشنگتن

با این حال، رای‌گیری شورای امنیت و واکنش‌های پس از آن نشان داد نه فلسطین که این آمریکا است به‌دلیل موضع‌گیری‌های چند ماه پیش خود در قبال جنگ غزه عمیقا منزوی شده است.

رمزی بارود می‌نویسد:‌ در واقع، رای‎گیری نشان داد که اول، جامعه بین‎المللی تا حد اندازه در حمایت از فلسطینی‎ها متحد شده است.‌

دوم، رای مثبت فرانسه، نشان‎دهنده تغییر مواضع اساسی در اروپا نسبت به فلسطین است.

سوم، اظهارات کوبنده ایرلند، نروژ، اسپانیا و دیگران در این رابطه نشان می‎دهد که مسیر حمایت از فلسطین در اروپا در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

و در نهایت اینکه، رای‌گیری و وتو شدن قطعنامه از سوی آمریکا نشان دهنده ناتوانی بایدن در خارج شدن از دامی بود که حامیان رژیم صهیونیستی بر او تحمیل کرده‌اند.

با این حال، با وجود نتیجه منفی رای‎گیری، فلسطینی‌ها اکنون عزم جدی پیدا کرده‌اند تا بر موانعی که تل‌آویو و واشنگتن پیش پای آنان گذاشته‌اند غلبه کنند. در حقیقت، این احساس جمعی از امید و توانمندی، نتیجه حمایت قوی از فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی نیست، بلکه نتیجه افزایش همدردی و حمایت از فلسطین در سراسر جهان و حتی مهمتر از آن، مقاومت مداوم فلسطینی‎ها در غزه است.

کد خبر 846658 برچسب‌ها اسرائیل سازمان ملل - شورای امنیت ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی