Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:55:25 GMT

متروي تهران بزرگترين شبکه ريلي درون شهري است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۲۵۱

متروي تهران بزرگترين شبکه ريلي درون شهري است

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: بعد از گذشت 21 سال از بهره برداری، متروی تهران بزرگترین شبکه ریلی در شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، آقای فرنوش نوبخت ضمن تبریک بیست و دومین سالگرد متروی تهران و حومه اظهار کرد: در شانزدهم اسفند 1377 اولین روزی بود که قطار مترو در مسیر تهران (صادقیه) - کرج حرکت کرد، روز ویژه و به یادماندنی بود و همه علاقه‌مند بودند که بدانند بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز متروی تهران بیش از 250 کیلومتر شبکه و 132 ایستگاه فعال دارد و در حال خدمات رسانی به شهروندان هستیم.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه طی بیست و یک سال گذشته میلیارد‌ها سفر در خطوط متروی تهران و حومه ثبت شده است، گفت: این سفر‌ها را مدیون زحمات و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت متروی تهران و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است و امروز نتیجه این پیگیری‌ها و اقدام‌ها را در رضایتمندی شهروندان می‌توان مشاهده کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز فرصت را غنیمت شمرده و به بهانه بیست و دومین سالگرد بهره برداری از متروی تهران و حومه از تمام کسانی که برای تاسیس مترو تلاش کرده اند قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.
نوبخت خاطرنشان کرد: قطار مترو در تهران اگرچه برروی ریل وارداتی به حرکت درآمد، اما امروز بعد از گذشت 21 سال قطار مترو در ایران نیز به حرکت در آمد و متروی تهران نیز برروی ریل ملی در حرکت است.
نوبخت تصریح کرد: در آغاز بهره برداری از مترو وارد کننده این صنعت بودیم، اما امروز صادر کننده این صنعت ریلی هستیم.
نوبخت در ادامه با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط هفتگانه گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط دو به 3 دقیقه رسیده است و در خطوط یک و چهار 3و نیم دقیقه کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مترو تهران شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان