Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@23:50:14 GMT

تولید تایر در ۱۱ ماهه ۹۹ به رشد ۱۸ درصدی رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۲۵۴

تولید تایر در ۱۱ ماهه ۹۹ به رشد ۱۸ درصدی رسید

بررسی آمار عملکرد کارخانه‌های تایرسازی حاکی است از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۲۵۰ هزار و ۱۸۶ تن انواع تایر تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 این آمار مشتمل بر ۲۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۳۹ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۱۸ درصد در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت ۱۴۶ هزار و ۴۵۸ تن تایر بایاس و رادیال خودروهای سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۲ درصدی دارد.

تولید تایر سواری با ۲۰ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۴۱ حلقه، بیش از ۸۷.۳ درصد تولیدات کارخانه‌ها را در ۱۱ ماهه امسال به خود اختصاص داد.

علاوه براین تا پایان بهمن‌ماه ۲۳ هزار و ۵۳۶ تن تایر بایاس و رادیال وانت در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

تولید تایرهای باری و اتوبوسی نیز در این مدت با رشد ۱۵ درصدی همراه بود و به ۵۳ هزار و ۷۱۸ تن رسید.

برپایه این گزارش، ۱۱ ماهه امسال سه هزار و ۹۷۱ تن تایر خودروهای کشاورزی سبک (رشد ۴۷ درصدی)، ۱۶ هزار و ۵۹۶ تن تایر خودروهای کشاورزی سنگین (رشد ۹ درصدی) و پنج هزار و ۹۰۷ تن تایر خودروهای راه‌سازی و صنعتی (رشد ۱۴ درصدی) تولید شد.

تولید سایر محصولات

آمارها همچنین حاکی از تولید ۱۷ هزار و ۸۳۰ تن تایر دوچرخه و موتور و ۱۰ هزار و ۹۷ تن تیوب است که به ترتیب رشد ۳۰ درصدی و ۳۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

علاوه براین تا پایان بهمن‌ماه یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۰۸ حلقه فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره به وزن چهار هزار و ۳۰۹ تن توسط کارخانه های داخلی تولید شد.

پیشتر سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران پیش‌بینی کرده بود: شرکت‌های داخلی با پشت سر گذاشتن تحریم‌های ناجوانمردانه، رکورد خوبی در تولید انواع تایر به‌ویژه تایر خودروهای سواری به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آمار تولید آن از مرز ۲۰ میلیون حلقه بگذرد.

بررسی آمارها حاکی است شرکت‌های داخلی با همت جهادی، این هدف را در ۱۰ ماهه امسال محقق کردند که برگ زرینی در صنعت تایرسازی کشور است که در شرایط تداوم تحریم‌ها و کرونا به دست آمده است./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تایر خودروهای تا پایان تولید شد تن تایر ۱۱ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند

هیات سرمایه‌گذاری تایلند (BOI) اعلام کرد که چری اتومبیل، شرکت خودروسازی چین کارخانه‌ای در تایلند راه‌اندازی خواهد کرد که خودروهایی را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید خواهد کرد و تولید آن در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناریت تردستیراسوکدی، دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود این تاسیسات ۵۰ هزار خودروی الکتریکی و هیبریدی در فاز اول تا سال ۲۰۲۵  تولید کند و تا سال ۲۰۲۸ تولید را به ۸۰ هزار خودرو افزایش دهد.

هیات سرمایه‌گذاری تایلند عنوان کرد که چری اتومبیل، هشتمین خودروساز چینی خواهد بود که یک کارخانه تولیدی در تایلند راه‌اندازی می‌کند و به سایرین از جمله بی‌وای‌دی، گریت وال موتورز و چانگان موتورز می‌پیوندد.

تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو منطقه‌ای است که مدت‌هاست تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا موتورز و هوندا موتورز بوده است اما در سال‌های اخیر، یارانه‌های دولتی و مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی موجی از سرمایه‌گذاری را از چین به راه انداخته است که خودروسازان آن بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، تایلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

دیگر خبرها

  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر