Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:30:17 GMT

ادامه چشم‌انداز تاریک تشکیل دولت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۲۵۹

ادامه چشم‌انداز تاریک تشکیل دولت

منابع سیاسی لبنان گزارش دادند که با وجود همه میانجیگری ها میان عون و حریری، هیچ پیشرفتی در پرونده تشکیل دولت حاصل نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه الجمهوریه منابع وابسته به طرف هایی که برای میانجیگری میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور در موضوع تشکیل کابینه تلاش می‌کنند گزارش دادند که موضوع تشکیل دولت همچنان با یک بن‌بست بزرگ روبرو بوده و رایزنی هایی که با رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف در این زمینه صورت گرفته اثر بخش نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع خاطرنشان کردند که همچنین تماس هایی میان واسطه ها با «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان صورت گرفته است، اما هیچگونه پیشرفتی در روند تشکیل کابینه مشاهده نشده و آنچه که در این زمینه می‌توان گفت این است که همه طرف ها همچنان بر مواضع قبلی خود هستند.   منابع سیاسی لبنان نیز با اشاره به پیچیدگی پرونده تشکیل دولت گزارش دادند، در حالی که زبان ارتباط میان طرف های مربوطه در تشکیل دولت، رسانه ها باشند چگونه می توان چشم انداز مثبتی در این زمینه داشت و به نظر می‌رسد هر طرفی به دنبال کسب امتیازات است.   این منابع افزودند با وجود اینکه ابتکار «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در میانجیگری میان نخست وزیر مکلف و تیم رئیس جمهوری می توانست کارگشا باشد اما دو طرف هنوز به راه حلی نرسیده‌اند.   منابع مذکور خاطرنشان کردند که دلیل اصلی بن بست سیاسی لبنان داخلی بوده و این موضوع ارتباطی با خارج ندارد؛ ضمن اینکه جامعه بین المللی پرونده تشکیل دولت لبنان را مضحک و بدون هیچگونه محتوای ملی توصیف می کند. در این شرایط سناریوهای خطرناکی لبنان را تهدید می کند که در صورت ادامه این وضعیت خروج از بحران غیر ممکن خواهد شد.   از طرف دیگر نبیه بری در مقر دوم ریاست جمهوری لبنان در عین التینه با دکتر «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار داشت و دو طرف اوضاع عمومی لبنان و منطقه و روابط دوجانبه میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.   نبیه بری همچنین درباره سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به عراق اعلام کرد سفر پاپ به عراق به ویژه که شامل دیدار با آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق نیز می‌شود اهمیت بالایی داشته و در مرحله کنونی از نظر تثبیت قواعد محبت و همبستگی میان ادیان الهی بسیار مهم است.   از سوی دیگر ستاد فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که یک قایق جنگی متعلق به رژیم صهیونیستی آب‌های منطقه‌ای لبنان مقابل «راس الناقوره» را به مسافت حدود ۲۷۷ متر و به مدت ۲ دقیقه نقض کرده است.   در بیانیه ارتش آمده که موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم آبی لبنان با هماهنگی نیروهای «یونیفل» ( نیروهای موسوم به صلح سازمان ملل مستقر در لبنان )مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.   انتهای پیام/ منبع: تسنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی کذب است.

به گزارش مشرق، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی‌ منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه به تسنیم گفتند که برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!