Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:04:29 GMT

تولید مرغ در بوشهر بیش از نیاز استان است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۳۲۴

تولید مرغ در بوشهر بیش از نیاز استان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از ۱۵ تا پایان اسفند، دو هزارتن مرغ در استان تولید می‌شود که هر روز ۳۳ تن مرغ مازاد بر مصرف استان، مطابق با برنامه در مناطقی که با کمبود روبه‌رو هستند، توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: براساس پیش بینی‌هایی که برای یک ماه آینده صورت گرفته است تا ۱۵ فروردین روزانه حدود ۹۰ تن مرغ مازاد برنیاز استان تولید و طبق هماهنگی، برای جبران کمبود به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹.۵ میلیون قطعه جوجه‎ریزی در مرغ‌داری‌های این استان انجام گرفته که تاکنون منجر به تولید ۳۳ هزار تن گوشت مرغ شده است.

بیشتر بخوانید

فروش مرغ با قیمت بالای ۲۴ هزار تومان در بوشهر ممنوع است

منوچهری با اشاره به کاهش چهار درصدی جوجه ریزی در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، عنوان کرد: در این مدت ۷۵ هزار تن نهاده بر اساس سامانه بازارگاه در استان توزیع شده است.

او بیان کرد: در دی ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه و بهمن یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده که با این میزان جوجه ریزی پیش بینی می‌شود در اسفند چهار هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید گوشت مرغ در استان در فروردین سه هزار تن برآورد شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید مرغ جوجه ریزی توزیع مرغ قیمت مرغ جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه