Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز طرح نظارت نوروزی با عنوان «تسهیل کسب و کار نوروزی سال ١۴٠٠» از امروز ١۶ اسفند و تا ١۵ فروردین ١۴٠٠ خبر داد و از مردم خواست موارد گرانفروشی‌ها را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ اعلام کنند.

به گزارش ایمنا، محمدحسن سرابیان اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جدی برای برخورد با تخلفات و موضوع تحریم‌ها، با برپایی گشت‌های مشترک ورود جدی در بازار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۵٠٠ هزار پرونده در تعزیرات رسیدگی شده و حدود ٢۵٠ هزار پرونده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بقیه توسط سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک تشکیل و رسیدگی شده است.

سرابیان خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است، اما وظیفه قانونی و شرعی دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تعزیرات باید ورود جدی داشته باشد، منتظر ارجاع پرونده تخلف نمی‌مانیم و طبق ماده ١٩ آئین نامه تعزیرات اختیار قانونی برای راه‌اندازی شعب سیار دارد.

سرابیان اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم در روزهای پایانی سال و نوروز چنانچه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه ١٢۴ سازمان صنعت معدن تجارت یا سامانه ١٣۵ تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام کنند البته همکاران ما در روزهای تعطیل هم در شعب تعزیرات حضور دارند و مردم می‌توانند با مراجعه حضوری شکایات خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

معاون حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: طبق ماده ١٨ آئین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانیم مستقیماً برای رسیدگی به شکایات و تخلفات ورود کنیم و این گزارش‌ها برای اعلام نظر کارشناسی به نهادهای نظارتی ارسال می‌شود و در صورتی که کارشناسی لازم را انجام ندهند از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری بهره می‌گیریم و نسبت به صدور حکم اقدام می‌کنیم.

طرح نظارت نوروزی تعزیرات امروز شنبه با حضور محمدحسن سرابیان معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، ناصر مدیحی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات، جمعی از مدیران و قضات تعزیرات آغاز شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 479434

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی نوروز بازرسی از بازار نظارت بر بازار بازار شب عید برخورد با تخلفات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: طرح ویژۀ نظارت و بازرسی در دو مرحلۀ هدفمند ویژه ماه مبارک رمضان و پایان سال و نوروز با حضور ۱۰۵ نفر بازرس متخصص و ۲۵۰ نفر بازرس افتخاری از نهم اسفندماه در دستور کار بازرسان اصناف استان قرار گرفت.
جواد محمدی فشارکی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۳۵۸۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان محقق شد که منجر به تشکیل ۱۰۹۶ پرونده تخلف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی استان شد.
وی گفت: این بازرسی‌ها در مقایسه بامداد مشابه قبل با وجود افزایش ۱۱۲ درصدی بازرسی‌ها از صنوف مورد هدف در این طرح، ۹ و نیم درصد تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی کاهش داشته که نشان دهنده رعایت بیش از پیش قانون و قرار گرفتن بیشتر کسبه در چهارچوب قانونی نظام صنفی است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.
جواد محمدی فشارکی گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ارائه فاکتور‌های خرید و فروش کالا و خدمات جزء بیشترین تخلف اصناف در این ایام بوده است که بازرسان اصناف استان با حضور در سطح عرضه، با متخلفان صنفی برخورد قانونی لازم را کردند.
محمدی فشارکی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی: تلفن‌های ۱۳_۳۲۳۵۲۰۱۲، ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و لینک شکایات و گزارشات مردمی در وب سایت به نشانی www.bazresiasnafisf.ir به واحد بازرسی و ستاد خبری مدیریت در استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در کنگاور کشف شد
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • محکومیت ۶ ماهه تعزیرات حکومتی برای نانوایی متخلف در یزد
  • محکومیت نانوای متخلف در یزد
  • با حکم تعزیرات حکومتی نانوای متخلف نقره داغ شد
  • ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور
  • جریمه بیش از شش میلیارد ریالی قاچاقچی ماینر