Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «عشایر» ساخته کلویی ژائو چند روز بعد از اعتراض ملی گرایان چین به جمله‌ای که ژائو یک دهه پیش در یک مجله آمریکایی گفته بود، بی سرو صدا از وب‌های چینی حذف شد.

این حرکت ناگهانی نشان می‌دهد که اکران این فیلم درام با بازی فرانسیس مک دورمند در چین، در خطر لغو شدن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که فیلم سینمایی «عشایر» در گلدن گلوب موفق بود و ژائو با دریافت جایزه بهترین کارگردانی در این رویداد تاریخ ساز شد. در ماه فوریه اعلام شده بود با اکران محدود این اثر در چین در تاریخ ۲۳ آوریل موافقت شده است.

ژائو کارگردان یک فیلم ابرقهرمانی برای کمپانی مارول به نام «ابدی ها» نیز هست که گیشه چین برای آن در بین بازار‌های جهانی بسیار حیاتی خواهد بود. در این فیلم ستارگانی مثل آنجلینا جولی، سلما هایک و کمیل نانجیانی نقش آفرینی می‌کنند که برای اکران آمریکا در ۵ نوامبر تنظیم شده است.

کارگردان «عشایر» که زاده پن است، در سال ۲۰۱۳ در گفت و گو با مجله Filmmaker در مورد دوران نوجوانی اش در چین گفته بود و آنجا را مکانی توصیف کرد که در همه جای آن دروغ است. این مجله قبل از اعلام تاریخ اکران این فیلم در چین، این بخش از مصاحبه ژائو را حذف کرد. ادعا شده او در مصاحبه‌ای دیگر با رسانه استرالیایی گفته بود که اکنون کشورش آمریکاست.

این نظرات در بین کاربران چینی دست به دست شده و عده‌ای او را خائن نامیده اند. گفته می‌شود از روز شنبه در برنامه «ویبو» که بین کاربران چینی محبوب است، جست و جو در مورد فیلم سینمایی عشایر غیرممکن شده است.

سینما‌های چین بعد از موفقیت این کشور در کنترل مبتلایان، تقریباً به حالت عادی بازگشته اند؛ بر خلاف سینما‌های آمریکا که اکنون تعطیل هستند و یا با محدودیت ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی فیلم عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین دو فیلم سینمایی

دو فیلم سینمایی «کاپیتان» و «ورود و خروج ممنوع» اکران آنلاین خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، اکران آنلاین (بر خط) فیلم سینمایی «کاپیتان»، دومین ساخته محمد حمزه‌ای از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در شبکه فیلیمو آغاز شد.

«کاپیتان» روایتگر قصه دو پسر بچه به نام عیسی و علی  است که رؤیای فوتبالیست شدن دارند و در بخش کودکان سرطانی یک بیمارستان بستری هستند. آن دو تصمیم گرفته‌اند قبل از آخرین عمل سنگین علی، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابند.

«کاپیتان» که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلمی در گونه کودک و نوجوان است که از مضمون امید و گذشت بهره می‌برد و پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است.

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و سید صابر امامی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم ا تاکنون در چند جشنواره‌ مختلف سینمایی خارج از کشور حضور داشته است.

همچنین «ورود و خروج ممنوع» دیگر فیلم سینمایی است که اکران آنلاین آن از فرداپنجشنبه 9 فروردین 1403 در فیلم‌نت آغاز می‌شود.

این فیلم داستان یک روحانی است که بر اثر اتفاقاتی وارد یک زندان می‌شود. او در برخورد با زندانیان متوجه نحوه رفتار آنها شده و به چالش‌های فراوانی کشیده می‌شود.

فیلم «ورود و خروج ممنوع» اثری کمدی به نویسندگی و کارگردانی امید آقایی جلیانی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته شده در سال 1398 است که از 15 آذر 1402 در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، محمدرضا هدایتی، نعیمه نظام دوست، پوریا پورسرخ، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، مجتبی شفیعی، نیما شاهرخ‌شاهی، یاسر جعفری، پژواک ایمانی، مرتضی علی  آبادی بازیگران فیلم هستند.

این فیلم با قیمت بلیت 80 هزار تومان در بخش «سینما آنلاین» از ساعت 8 شب فردا 9 فروردین ماه عرضه می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • پوتین: می‌دانیم جنایت مسکو توسط اسلام گرایان رادیکال انجام شده | فیلم
  • یک نظریه جنجالی؛ آیا زمین می‌تواند «تخت» باشد؟
  • برای بارسلونا رقیب پیدا شد: علاقه آرسنال به خرید ژائو کانسلو
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
  • سانسور صدای فلسطین