Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۹ اقدامات شهرداری منطقه را تشریح کرد و از بهره‌برداری پلازای خیابان هاشمی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی موسوی در نشست خبری امروز شنبه در تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۹ گفت: طرحی به دستور شهردار تهران در منطقه ۹ پیگیری خواهد شد که شروع آن از دهه فجر سال جاری انجام شده و در سال آینده نیز تحت عنوان محور آزادی از فجر تا ۱۴۰۰ دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقش مهم ترافیکی و تردد شهری خیابان آزادی و همچنین جایگاه مهمی که این خیابان از نظر اجتماعی دارد، بسیاری از حوادث مهم ما از پیش از انقلاب تا به امروز در این خیابان رقم خورده است، لذا در آیتم های شهری هنگامی که می خواهند جنوب و شمال تهران را مشخص کنند از این خیابان یاد می کنند. بخشی از خیابان آزادی در منطقه ۹ قرار دارد و اقدامات ویژه‌ای همزمان با آغاز قرن در حوزه فرهنگی و اجتماعی و کالبدی در آن رقم خواهد خورد.

وی افزود: اقدامات مرمتی در سطح منطقه تکمیل شده است  و برای مثال آبنمای میدان آزادی که حدود ۱۵ سال غیر فعال بود با تلاش همکارانم در منطقه پس از ۱۵ سال بار دیگر فعال خواهد شد.

موسوی درباره برج آزادی نیز گفت: این برج متاسفانه با اینکه نماد شهر تهران محسوب می شود و بنایی نمادین برای کل کشور است در حال حاضر در اختیار وزارت ارشاد قرار دارد و شهرداری در مقاطع مختلف در جهت حفظ و نگهداری این برج کمک هایی را انجام داده، در مقطع زمانی پیگیری هایی برای معاوضه این بنا انجام شد اما متاسفانه محقق نشد. شورای شهر تهران نیز مقرر بود که بودجه ای برای این بنا اختصاص دهد؛ اما مورد پذیرش اعضا قرار نگرفت چرا که در صورت هزینه کرد برای این برج باید مدیریت آن نیز در اختیار شهرداری تهران باشد. بی تردید در مورد برج آزادی تقابلی با وزارت ارشاد وجود ندارد اما وزارت ارشاد از پس برج آزادی بر نمی آید. لذا شهرداری اعلام کرده که برای نگهداشت بهتر، بهتر است مدیریت برج در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری از صحبت های خود به نوسازی بافت های فرسوده در سطح منطقه ۹ اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود ضوابط طرح تفصیلی هر چند که در سطح مناطق بافت های فرسوده منطقه ۹ موقعیت خوبی دارد و در حال نوسازی است، اما سرعت آن مطلوب نیست و به دلیل ضوابط طرح تفصیلی نوسازی بافت های فرسوده و میل به نوسازی کم شده است.

وی ادامه داد: طرح تشویقی نوسازی بافت های فرسوده کنسل شده تا طرح جدیدی آماده شود. عمده تلاش ما این است که شهروندان را به تجمیع قانع کنیم و شهرداری نیز برای نوسازی بافت های فرسوده عوارضی دریافت نمی کند. سرعت ما در منطقه خوب است اما به دلیل وجود ضوابط کمی نگران موضوع نوسازی هستیم. به ویژه اگر بافت های فرسوده ریزدانه باشند با مشکل بیشتری مواجه هستیم. در گذشته طبقات تشویقی به این محدوده ها داده می شد اما این موضوع در حال حاضر اتفاق نمی افتد و منتظر طرح های جدید هستیم.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص سرانه فضای سبز منطقه ۹ گفت: جنگل کاری هایی در پایگاه شکاری انجام شده که با احتساب آن سرانه فضای سبز منطقه ۱۶ متر مربع است و بدون احتساب آن پنج متر مربع است که به این ترتیب جزو مناطق ضعیف در این حوزه هستیم. در حقیقت مردم خیلی از جنگل کاری پایگاه شکاری نمی توانند استفاده کنند. بر همین اساس دو زمین در نظر گرفته ایم؛ اما با توجه به فقر زمین در منطقه این دو زمین در اختیار بخش خصوصی است. لذا در حال رایزنی برای خرید این دو زمین هستیم.

وی تاکید کرد: "پادگان جی" پس از سال ها باز شد و برای آنجا توافقی انجام شد. در بخشی که تملک کرده ایم در حدود پنج هکتار نخستین بوستان دوستدار کودک کلنگ زنی شده و در حال اجرای پروژه است. بی تردید اضافه شدن این بوستان می تواند تاثیر بسزایی در سرانه فضای سبز منطقه ۹ داشته باشد. امیدواریم فاز نخست این بوستان تا تابستان آینده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار منطقه ۹ در خصوص ترافیک میدان فتح تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در شهر تهران تغییر ذهنی خوبی ایجاد شده که به سمت حمل و نقل عمومی حرکت کرده ایم. این میدان در منطقه در حال حاضر یک دغدغه است و پروژه بزرگی برای آنجا به صورت زیرگذر و روگذر در نظر گرفته شده بود که مقرر بود معاونت فنی عمرانی آن را انجام دهد، اما با توجه به شرایط شیوع کرونا و وجود مشکلات اقتصادی فعلا از دستور کار خارج شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر منطقه ۹ جزو مناطق اول تهران در ایجاد مسیر پیاده راه و دوچرخه است. ۱۴ کیلومتر رینگ دوچرخه برای منطقه در نظر گرفته شده بود که برای امسال ۱۷ درصد از برنامه جلوتر هستیم و بطور کلی ۱۰ کیلومتر از این ۱۴ کیلومتر تا کنون در سطح منطقه تکمیل شده است.

موسوی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین دغدغه ما در منطقه بافت فرسوده است. هر روز که از خواب بیدار می شوم نگران زلزله ای هستم که قرار است در تهران بیاید. امیدواریم نوسازی بافت های فرسوده سرعت بیشتری پیدا کند. به ویژه در دو محله دستغیب و امامزاده عبدالله که این مهم تا کنون کند پیشرفته است.

وی در خصوص فرودگاه مهرآباد نیز گفت: اصل فرودگاه مهرآباد قابلیت جابجایی دارد و دولت نیز چنین مصوبه ای را داشته اما مشکلات اقتصادی، فازهای توسعه فرودگاه امام را که قرار بود پوشش دهنده مهرآباد باشد با کندی مواجه کرده، امیدواریم اصل فرودگاه مهرآباد منتقل شود ولی این موضوع در اختیار شهرداری نیست. از مدت ها پیش پرواز در ساعات شب انجام نمی شود و از ساعت ۶ صبح پروازها آغاز می شوند.

موسوی در خصوص واگذاری "پادگان جی" به شهرداری تهران نیز گفت: بخش زیادی از این پادگان فضاهای ورزشی است که می توان به همان صورت از این بخش استفاده کرد، اما بخشی از آن که در اختیار وزارت دفاع است استفاده ای از آن نمی شود که در حال مذاکره برای واگذاری آن هستیم. امیدواریم این مذاکرات نتیجه دهد اما تا کنون حدود ۱۲ هکتار را تحویل گرفتیم و امیدواریم مابقی آن نیز ساماندهی شود.

شهردار منطقه ۹ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین و اجرای ادامه این پروژه برای احداث مسیر پیاده راه گفت: رویکرد ما در منطقه توسعه حمل و نقل عمومی است. با افتتاح ادامه خیابان استاد معین در بخش اتوبوسرانی اقداماتی را انجام داده ایم و توسعه مترو نیز با احداث پنج ایستگاه در منطقه ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: دوطرفه شدن زیرگذر استاد معین یکی از خواست های ترافیکی مردم منطقه بود که از مرداد ماه با بازگشایی ادامه خیابان استاد معین محقق شد.

موسوی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی مسیرهای پیاده راه نباید سطحشان بالا و یا پایین برده شود. بر همین اساس نامه ای به معاونین فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک ارسال کردیم که موضوع زیرگذر پیاده راه منتفی شود. عمدتا مسائل امنیتی نیز در همین زیرگذرها اتفاق می افتد. لذا درخواست ما مطالعه مجدد این پروژه بود که هنوز پاسخ داده نشده، این دو معاونت باید در این خصوص تصمیم گیری کنند. احتمال دارد با مصوبه جدید این موضوع کنسل و یا اینکه دوستان تصمیم به ساخت آن به دلایلی داشته باشند. لذا مرجع تصمیم گیری این دو معاونت است.

شهردار منطقه ۹ در خصوص افتتاح مجتمع کوثر منطقه ۹ نیز گفت: مقرر بود این مجتمع در پایان سال جاری افتتاح شود اما با بخش هایی که به پروژه اضافه شد امیدواریم در خرداد سال آینده به بهره برداری برسد. در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان یعنی سه برابر اعتبار اولیه ای که شورا در نظر گرفته بود برای این پروژه هزینه کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خاموش بودن پله برقی های خیابان آزادی گفت: موضوع پله برقی ها از مناطق گرفته شده و معاونت حمل و نقل و ترافیک روی آنها کار می کنند. لذا وقتی پیامی از شهروندان در این خصوص دریافت می کنیم ما نیز باید از این معاونت موضوع را پیگیری کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه دومین گرمخانه تهران با ظرفیت ۱۵۰ نفر در منطقه ۹ قرار دارد، افزود: اولین مجموعه بهاران نیز در این منطقه شروع به کار کرد و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی در خصوص احداث مسیر سوخت رسانی فرودگاه مهرآباد نیز گفت: این موضوع امنیتی است. گاهی شایعاتی درباره آن مطرح می شود اما ما اطلاعات دقیقی در این حوزه نداریم. چرا که موضوع امنیتی است و در اختیار ما قرار ندارد. عنوان می شود که مسیری در گذشته از زیر محله مهرآباد وجود داشته که در حال حاضر غیرفعال است. مسیر دیگری می خواهند احداث کنند اما اطلاعات آن در اختیار ما قرار نمی گیرد و قطعا از زیر محلات مسکونی عبور نخواهد کرد.

وی در خصوص کمبود سوله های بحران در منطقه نیز گفت: در حال حاضر بر اساس آنچه که تعیین شده ما در تمامی نواحی منطقه ۹ سوله بحران داریم و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد. این در حالیست که حدود ۱۷ ناحیه تهران فاقد سوله های بحران هستند که آنها در اولویت قرار دارند؛ اما در منطقه ما همه نواحی سوله بحران دارند.

وی ادامه داد: فضاهای ناامن شهری را در تلاش هستیم که به فضاهای امن تبدیل کنیم. در همین راستا چند پلازا در منطقه پیش بینی شده که به زودی پلازای هاشمی واقع در خیابان هاشمی افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه ۹ در خصوص کوچه های رنگی در منطقه ۹ نیز گفت: این کوچه ها می تواند ادامه پیدا کند تا تهران از شهر خاکستری در ذهن شهروندان خارج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه9 برج آزادی نوسازی بافت های فرسوده شهردار منطقه ۹ فرودگاه مهرآباد حال حاضر ما در منطقه استاد معین منطقه ۹ پیاده راه حمل و نقل انجام شد خواهد شد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای وعده صادق بر روی دیوارهای بزرگ تهران و میدان آزادی

به گزارش همشهری آنلاین، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر در راستای پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی رونمایی شده است. در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و نصب شده، آمده: «اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است.» طراحی گرافیک و طراحی نوشتار دیوارنگاره «وعده صادق» را به ترتیب روح‌الله مختاری و مجتبی حسن‌زاده برعهده داشتند.

بر اساس این گزارش، یکشنبه ـ ۲۶ فروردین ماه ـ هم همزمان با حمله تنبیهی ایران، دیوارنگاره جدید میدان فلسطین با همین موضوع نصب و رونمایی شد.

این دیوارنگاره با شعار «سیلی بعدی محکم‌تر است» بر دیواره میدان فلسطین نقش بست.

همچنین شامگاه گذشته، در پی عملیات «وعده صادق»، تصاویری از اقتدار موشکی و پهپادی ملت ایران روی برج آزادی به عنوان قدمگاه انقلاب و نماد ملی انقلابی تهران، در قالب برج‌نگاره به نمایش درآمد.

کد خبر 844580 برچسب‌ها زیبا سازی شهرداری

دیگر خبرها

  • ۷ طرح عشایری در منطقه طسوج در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • نمای وعده صادق بر روی دیوارهای بزرگ تهران و میدان آزادی
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • وعده صادق بر دیوارهای بزرگ تهران و برج آزادی
  • خیابان ارتش شمالی تبریز سنگفرش می‌شود
  • مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز
  • ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
  • سه میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد